مرکز فراگیر کانون در اردبیل راه اندازی می شود

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل و بهزیستی تفاهم‌نامه مشترک در خصوص راه اندازی مرکز فراگیر امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان اردبیل در مراسم امضای این تفاهم نامه با تبریک ایام الله دهه فجر و سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هدف از راه اندازی این مرکز، ارائه خدمات تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان معلول جسمی، حرکتی و حسی است.
وی افزود: همزمان با دهه مبارک فجر این مرکز تخصصی برای نخستین بار در سطح استان راه اندازی می شود و کودکان و نوجوانان دارای نیازهای خاص از فعالیت‌های آن بهره مند خواهند شد.
مدیرکل کانون استان با بیان اینکه در شهر اردبیل کمبود مراکز فرهنگی به جد احساس می‌شود، ابراز امیدواری کرد مرکز فراگیر بخشی از نیاز کودکان و نوجوانان استثنایی را پاسخ گوید.
دکتر بهزاد ستاری مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه در راستای همکاری های فرهنگی و هنری و بهره مندی از امکانات بالقوه دو ارگان برای خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان استثنایی شهرستان اردبیل و با استفاده از پتانسیل های کانون و بهزیستی منعقد می شود.
تامین ساختمان ویژه برای تجهیز مرکز فراگیر از طرف اداره کل بهزیستی استان، اجرای برنامه های مشترک به منظور افزایش مهارت و دانش زندگی برای کودکان و نوجوانان استثنایی، فراهم کردن امکان عضویت کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در مراکز فراگیر، تلاش برای پیشبرد اهداف تربیتی و آموزشی در هر دو ارگان، همکاری برای تولید تئاتر و فیلم با موضوع کودکان و نوجوانان استثنائی، ایجاد زمینه لازم برای پیش بینی دوره هایی با محتوای آموزش مهارت های زندگی در محل کانون با همکاری بهزیستی، ارائه خدمات تخصصی مشاوره ای روان شناختی برای کودکان و نوجوانان معرفی شده از طرف کانون، کمک برای برپایی نمایشگاه و جشنواره های فرهنگی، هنری، ادبی، استفاده از امکانات دو ارگان برای بررسی امکان تالیف و چاپ کتاب و ایجاد شرایط مساعد برای کارشناسان کانون و بهزیستی برای بررسی راه های همکاری بیشتر از اهداف و مفاد این تفاهم نامه است.