استفاده از ظرفیت‌های کانون برای ارتقا علم و فناوری

دکتر عبدالقیوم قلی پوری رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در دیدار با مدیرکل کانون استان خواستار همکاری مشترک و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود کانون برای ارتقای علمی و پیشرفت فناوری در کشور شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، دکتر عبدالقیوم قلی پوری با یادآوری خاطرات عضویت خود در کانون، گفت: معلم حقیقی انسان کتاب است و کتاب‌های کانون من را با علوم و راه‌های پیشرفت و توسعه آشنا کرد.
رئیس پارک علم و فناوری، مربیان کانون را استادان راهنمایی توصیف کرد که کودکان را به تعالی فکری و علمی می‌رسانند و لزوم الگوبرداری ارگان‌های فرهنگی در انجام فعالیت‌ها، از کانون را خواستار شد و تصریح کرد: معنی واقعی شکوفایی استعداد و خلاقیت را در کانون می‌شود جستجو کرد.
قلی پوری همکاری و هم‌افزایی بین بخشی دستگاه‌های اجرایی استان را لازمه تحقق این اهداف دانست و بیان کرد: باید سعی کنیم با برنامه‌ریزی و مدیریت درست، موفقیت‌ها و تولیدات فرهنگی و فکری کانون را به سمت توسعه و تبدیل به برند شدن ببریم و زمینه صادرات آن‌ها را نیز فراهم کنیم.
وی با اشاره به پتانسیل موجود در کانون در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، علمی و پژوهشی خواستار توجه مسئولان به توانمندی‌های کانون شد.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با اشاره به اهمیت تعامل و همکاری‌های فی‌مابین پارک علم و فناوری و مراکز کانون استان افزود: اگر علایقمان را بر اساس درآمدمان تنظیم کنیم کسی بالاتر از ما نخواهد بود و این علایق در کانون بیشتر از سازمان‌های دیگر است و وجود علایق در یک فرد باعث پیشرفت و توسعه‌ی فکری او می‌شود.
وی در ادامه خواستار برگزاری نمایشگاه از موفقیت‌های اعضای کانون استان با حمایت‌های مالی سازمان پارک علم و فناوری شد.
در این دیدار مهندس محسن دیندار معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری استان بر لزوم تأسیس دفتر کانون شکوفایی خلاقیت در کانون تأکید کرد و گفت: این دفاتر با موضوع حمایت از دست آورده‌ای کودکان و نوجوانان تأسیس می‌شود و موردحمایت مالی و وام‌های بلاعوض قرار می‌گیرد.
وی هدف از تشکیل دفتر شکوفایی خلاقیت را برگزاری جلسات مستمر با همکاری و زمینه‌سازی مشارکت پارک و کانون در پروژه‌های علمی و خلاقیت محور عنوان کرد و لزوم تشکیل کمیته راهبردی برای تأسیس این دفتر در کانون را ضروری دانست.
هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان نیز در این دیدار بر لزوم آشنایی کودکان و نوجوانان در بحث پارک علم و فناوری و مراکز رشد، تأکید کرد و گفت: شناخت کودکان و نوجوانان از مراکز رشد علم و فناوری، بالأخص مباحث شکوفایی خلاقیت و کارآفرینی حائز اهمیت است.
وی با یادآوری موفقیت‌های استان در زمینه‌ی فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی، خواستار برنامه‌ریزی در این خصوص شد و افزود:  کودکان و نوجوانان در کانون باراهنمایی مربیان، خلاق و نخبه پرورش می‌یابند.
جمادیه تأکید کرد: بهتر است کودکان و نوجوانان را از سنین پایه به ارزش فعالیت‌های علمی و کاردانش بنیان آشنا کنیم تا به این باور برسند که می‌توانند  کارآفرین شوند.
مدیرکل استان با اشاره به 44 عنوان فعالیت در کانون، تصریح کرد: با بهره‌گیری از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی در قالب: کتاب و کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، پویانمایی، نقاشی و ... می‌توان برای آینده‌ی کودکان و نوجوانان و انتخاب زندگی بهتر و پویاتر برنامه‌ریزی کنیم.
در پایان این دیدار مقرر شد، کارگروهی متشکل از نمایندگان کانون و پارک علم و فناوری استان به‌منظور بررسی راه‌های همکاری،  تدوین تفاهم‌نامه و عضویت اعضای کانون در مراکز رشد تشکیل شود.