کد خبر: 259286
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
بازدید 1003
عروسک‌های کانون استان اردبیل در مشگین شهر روی صحنه می‌روند

چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون استان اردبیل طی روزهای نهم و دهم شهریورماه با حضور6 گروه نمایش عروسکی از اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری در مجتمع اندیشه شهرستان مشگین شهر برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، اعضای نوجوان مراکز کانون استان در سال جاری با هدایت مربیان فرهنگی و هنری فعالیت خود را برای شرکت در مرحله استانی جشنواره نمایش عروسکی کانون آغاز کرده‌اند.
بر اساس این گزارش متن نمایش‌ها با موضوع آزاد، از داستان‌ها و نمایشنامه‌های منتشرشده‌ی انتشارات کانون انتخاب‌شده که توسط گروه‌های متشکل از اعضای نوجوان مراکز به اجرا درمی‌آید.
داریوش علومی کارشناس آفرینش‌های هنری کانون استان در این رابطه گفت: 20 نمایش در چهاردهمین جشنواره‌ی نمایش عروسکی استانی تهیه‌شده‌اند که از میان آن‌ها 6 اثر توسط هیات بازبین کاندیدای حضور در بخش اصلی رقابت هستند.
وی مهم‌ترین ویژگی آثار این دوره را تنوع تکنیک و محتوایی عنوان کرد و افزود: افزایش سطح کیفی اجراها نویدبخش چشم‌اندازی روشن برای هنر عروسکی کانون استان خواهد بود.
درعین‌حال طبق شیوه‌نامه‌ی ارسالی از سوی دبیرخانه‌ی هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون، از میان این گروه‌ها تنها 2 گروه به مرحله‌ی منطقه‌ای راه پیدا می‌کند و سایر گروه‌های برگزیده در هفته ملی کودک نمایش‌های خود را در مراکز مختلف به روی صحنه می‌برند.
شایان‌ذکر است؛ گروه‌های مراکز خلخال، مراکز 3 و 4 اردبیل، نیرو مراکز 1 و 2 مشگین شهر در این جشنواره حضور خواهند داشت.
جشنواره نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باهدف رشد و پرورش تفکر، خلاقیت و نوآوری نوجوانان با استفاده از هنر نمایش، فراگیری مهارت‌های اجتماعی در تعامل با یکدیگر و گسترش فعالیت‌های نمایشی در تمامی مراکز کانون سراسر کشور به اجرا درمی‌آید.