کد خبر: 264450
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
بازدید 1639
نوجوان قصه گوی اردبیلی در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی

زهرا ابراهیمی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل به مرحله پایانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی راه یافت.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، داوری مرحله پایانی این رویداد بین‌المللی از بین 4هزار و 305 شرکت‌کننده در شش بخش مربیان کانون، آزاد، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، نوجوانان، فراگیر و رضوی به پایان رسید و درنهایت زهرا ابراهیمی عضو کانون پرورش فکری مرکز یک اردبیل با قصه ی «بهار دوستی» برگزیده در بخش نوجوانان شد و به مرحله پایانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی راه یافت.
روند برگزاری جشنواره از تابستان امسال در 31 استان کشور آغاز شد و پس از داوری اولیه قصه‌ها در سطح استان‌های کشور، درمجموع یک‌هزار و 288 قصه در اختیار شش داور مرحله پایانی قرار گرفت.
بر اساس این گزارش نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در فراخوان اولیه‌اش از علاقه‌مندان دعوت کرده بود که با محورهای موضوعی «آزاد با درون‌مایه آموزشی، تربیتی» و «زندگی به سبک ایرانی - اسلامی» و همچنین رضوی به قصه‌گویی بپردازند که حاصل این فراخوان برگزاری 570 جشن قصه‌گویی و حضور 4هزار و 305 نفر در این رویداد فرهنگی بود.
بر همین اساس داوران بخش نهایی 1288 قصه را مورد داوری قراردادند و 57 برگزیده را شامل 20 مربی کانون، 5 قصه‌گوی آزاد، 10 پدربزرگ و مادربزرگ، 11 نوجوان، 3 قصه‌گوی فراگیر و 8 قصه‌گوی رضوی را شایسته حضور در مرحله نهایی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شناختند.
اسامی این برگزیدگان در پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی اینترنتی www.kanoonnews.ir  اعلام‌شده است.
گفتنی است، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با رقابت این قصه‌گویان و شرکت‌کنندگان خارجی بهمن سال 1395 برگزار خواهد شد.