استفاده از ظرفیت‌های کانون در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و کتاب رسانی به بخش ثمرین

هاجر جمادیه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در نشست انجمن کتابخانه عمومی بخش ثمرین، بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های کانون در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و کتاب رسانی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، هاجر جمادیه در نشست انجمن کتابخانه عمومی بخش ثمرین که با حضور رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، سید فاضل خامسی بخشدار، بهرنگ عظیمی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و سایر اعضای انجمن برگزار شد، بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های کانون در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و کتاب رسانی به این بخش تأکید کرد.
جمادیه در این نشست، سوق دادن کودکان به سمت کتاب و مطالعه را نویدبخش آینده‌ای روشن برای جامعه بیان کرده و افزود: جامعه‌ای که کودکان آن با کتاب انس بگیرند، مطمئناً از افق روشنی برخوردار خواهد بود.
وی در این نشست با تشریح فعالیت‌های کانون اظهار کرد: کانون پرورش فکری مجموعه عظیمی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی در سراسر کشور است که برای ارتقای فرهنگی کودکان و نوجوانان تلاش مستمر دارد، لذا باید موردتوجه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
مدیرکل کانون استان به گوشه‌ای از موفقیت‌های استان در حوزه‌های مختلف و همچنین فعالیت‌های اثربخش کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و پستی اشاره کرد و لزوم استفاده از این ظرفیت‌ها را خواستار شد.
رباب عزیزخوانی نیز در این نشست بابیان اینکه برنامه‌های فرهنگی متعددی با محوریت کتاب در کانون پرورش فکری و کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود، گفت: نشست‌های کتاب‌خوان، نشست‌های جمع خوانی، معرفی و نقد کتاب، و مسابقات کتاب‌خوانی برنامه‌هایی هستند که در صورت مشارکت دانش آموزان، نتایج ارزشمندی برای این قشر به همراه خواهد داشت.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تأثیر کتاب بر زندگی افراد را غیرقابل مقایسه با سایر محصولات فرهنگی قلمداد کرده و تصریح نمود: کتاب‌خوانی، عادتی است که انسان را به سمت آگاهی و خردورزی سوق می‌دهد.
بخشدار ثمرین نیز در این نشست، با تقدیر از حضور مدیران کل کانون پرورش فکری و کتابخانه‌های عمومی در این جلسه، مردم روستاهای بخش ثمرین را افرادی دوستدار فرهنگ و ادب معرفی کرده و گفت: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، وظیفه همه خدمتگزاران دولت است و بخشداری ثمرین نیز در این خصوص از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
گفتنی است، تلاش در جهت رفع مشکلات و شکوفایی استعدادها  و ارتقاء سطح مطالعه کتاب کودکان و نوجوانان بخش ثمرین با همکاری کانون استان از مصوبات جلسه بود.