بررسی عملکرد کانون استان اردبیل در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز

با حضور مسئولان ستاد اقامه نماز و اعضا، عملکرد اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان در جلسه‌ی عملکرد ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز با تشریح فعالیت‌ها و موفقیت‌های کانون استان گفت: استفاده از ابزار هنر بهترین راهکار ترویج فرهنگ اقامه نماز محسوب می‌شود، ازاین‌رو کانون استان اقدامات ارزنده‌ای در این راستا انجام داده است.
وی افزود: با بهره‌گیری از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی کانون در مراکز استان به ترویج فرهنگ نماز تلاش می‌کنیم، چون اعتقادداریم کانون بهترین مکان برای نشر معارف دینی به کودکان و نوجوانان است.
در این جلسه الله شکر عبدی دبیر ستاد اقامه نماز استان گفت: رویکرد و اولویت این ستاد ترویج اقامه نماز در بین کودکان و نوجوانان از طریق اجرای برنامه‌های اسلامی است.
 عبدی اظهار کرد: بیش از هزار آیه قران کریم در مورد نماز است که در 80 آیه آن به‌طور مستقیم به «أقم الصلاة» اشاره داشته و در بقیه به‌صورت غیرمستقیم سجده و رکوع به اقامه نماز تأکید شده است.
وی بابیان اینکه بیش از 19 هزار حدیث از ائمه معصومین و پیامبر در رابطه با نماز گفته‌شده است، افزود: هرروز خداوند 70 مرتبه انسان را با ندای اذان حی على الصلاة، حی على الفلاح و حی علی خیرالعمل به حاضر شدن برای خواندن و اقامه نماز می‌خواند.
دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل یادآور شد: خواندن نماز بر هر مسلمان واجب است که در اوقات معین نماز بخواند اما اقامه نماز نهادینه کردن نماز در زندگی است به‌گونه‌ای که پشتوانه و حلال همه امور و مشکلات انسان در زندگی نماز باشد.
وی با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالای کانون پرورش فکری، به‌ضرورت فراهم کردن تمهیدات و امکانات لازم برای اقامه نماز در مراکز کانون تأکید کرد.
سید جلیل صفوی دبیر ستاد اقامه نماز کانون استان نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد مراکز فرهنگی هنری در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز ارائه کرد و به بررسی موانع و مشکلات پرداخت.
در ادامه حسین یوسفی مسئول حراست و از اعضای ستاد اقامه نماز کانون استان با اشاره به فعالیت کانون در عرصه اشاعه‌ی فرهنگ نماز گفت: با اعتبارات اندک بهترین برنامه‌ها در حوزه نماز انجام‌شده است.
وی برنامه‌های سال گذشته ستاد اقامه نماز کانون استان را تبلیغ و ترویج فرهنگ اقامه نماز، آگاه‌سازی و توانمندسازی افراد عنوان کرد و افزود: در قالب شیوه‌نامه و ابلاغیه‌ها زمینه ترویج و توسعه فرهنگ نماز به‌صورت گسترده برنامه‌ریزی و اجراشده است.
گفتنی است در پایان، نماز ظهر با حضور اعضای ستاد اقامه نماز و کارکنان ستادی به جماعت اقامه شد.