اتاق ویژه مطالعه و بازی کودکان در زندان مرکزی اردبیل افتتاح شد

به مناسبت بزرگداشت دهه مبارک فجر، اتاق ویژه مطالعه و بازی کودکان در سالن ملاقات زندان مرکزی اردبیل با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع کانون افتتاح شد.<BR>

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، در این مراسم فریدون واحدی با اشاره به ترویج فرهنگ مطالعه کتاب در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: بخش مهم آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان در کشور از کمبود آگاهی و عدم مطالعه است.
وی با تأکید به اینکه کانون ظرفیت‌های خوبی برای تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به سمت مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی دارد، افزود: باید زمینه و شرایط مطالعه برای اقشار کم‌درآمد و بچه‌های خانواده‌های آسیب‌پذیر بالأخص مراکز کانون اصلاح و تربیت را فراهم کنیم.
معاون توسعه و مدیریت منابع کانون بیان کرد:  پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان در معرض خطر نیاز به‌پیش نیازهای خاصی دارد که از ضروری‌ترین آن‌ها آگاهی بخشی و تشویق به دانایی و مطالعه کتاب است.
وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد با توکل و استعانت از خداوند متعال، حفظ روحیه و نشاط و ایجاد فرصت‌های مطالعه و آگاهی بخشی به خانواده‌های زندانیان در جهت مهار افزایش تکرار جرم و کاهش میزان آن تلاش کنیم.
هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان اردبیل نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزشمند مربیان امور فرهنگی، بخش عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون استان و خیرین در فضاسازی و راه‌اندازی این مکان گفت: افتتاح اتاق ویژه مطالعه و بازی کودکان در زندان مرکزی اردبیل در راستای انعقاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری با اداره کل زندان‌های استان با رویکرد فرهنگی، اصلاح و تربیت انجام شد.
وی تأکید کرد: در صورت ایجاد شرایط مناسب، در زندان شهرستان مشگین شهر هم این اتاق ویژه مطالعه و بازی کودکان راه‌اندازی خواهد شد.
جابر عبدی معاون اداره کل زندان‌های اردبیل نیز هدف اصلی از راه‌اندازی این مکان را ایجاد محیطی شاد با اهداف تربیتی برای کودکان زندانیان در سالن ملاقات زندان مرکزی اردبیل عنوان کرد و افزود: باید مفاهیم تربیتی و پیش‌گیری از جرم به‌گونه‌ای قابل‌درک برای کودکان و نوجوانان انتقال داده شود.
شایان‌ذکر است، مراسم گشایش اتاق ویژه مطالعه و بازی کودکان در زندان مرکزی اردبیل در سفر دو روزه معاون توسعه و مدیریت منابع با همراهی علیرضا لطیف، مدیرکل امور مالی و ذی‌حساب و جعفر عبدی مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به استان اردبیل صورت گرفت.