برگزاری پودمان آموزشی «آشنایی با کودکان دارای نیازهای ویژه» در کانون اردبیل

پودمان آموزشی «آشنایی با کودکان دارای نیازهای ویژه» با حضور کارشناسان، مربیان مسئول و مربیان امور فرهنگی شهرستان اردبیل در مرکز شماره سه برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، با افتتاح اولین مرکز فرهنگی هنری فراگیر در اردبیل، دوره آموزشی «آشنایی با کودکان دارای نیازهای ویژه» با حضور کارشناسان، مربیان مسئول و مربیان امور فرهنگی شهرستان اردبیل به مدت 32 ساعت برگزار شد.
این دوره آموزشی در مرکز فراگیر کودکان با نیازهای ویژه شماره 3 اردبیل با تدریس محمد شفائی رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان برگزار شد.
آشنایی با ویژگی‌ها و مسائل کودکان دارای نیازهای ویژه شامل: تعریف و پیشینه‌ی توجه به کودکان دارای نیازهای ویژه، تعریف عضو فراگیر در مراکز کانون، کودکان آسیب‌دیده بینایی(نابینا، نیمه بینا) ،شنوایی(ناشنوا، نیمه شنوا)، کودکان دارای اختلالات تکلمی و گویایی، کودکان دارای مشکلات جسمی و حرکتی و کودکان چند معلولیتی ازجمله مباحثی بود که در این دوره آموزشی به آن پرداخته شد.
هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان با تقدیر از همکاری و مشارکت اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان در برگزاری این دوره آموزشی گفت: امیدوارم این دوره سرآغازی برای گسترش و راه‌اندازی مراکز فرهنگی هنری فراگیر در سطح استان و ارائه خدمات مطلوب‌تر به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه باشد.