کودکان و نوجوانان نیاز‌مند مراقبت، هدایت اولیا و مربیان هستند

هاجر جمادیه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در نشست تخصصی با عنوان «فضای مجازی در خانواده امن» تأکید کرد: کودکان و نوجوانان نیاز‌مند مراقبت، هدایت اولیا و مربیان هستند.<BR>

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، هاجرجمادیه مدیرکل کانون استان در نشست تخصصی «فضای مجازی در خانواده امن» به تشریح اهداف این دوره پرداخت و با قدردانی از تلاش همکاران، تغییر و تحول در برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی استان را یادآور شد و گفت: امروزه رسانه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در پروش فکری کودکان و نوجوانان دارند و باید تلاش کنیم واقعیت‌های مجازی را به شکل هنرمندانه برای نسل حاضر تبیین کنیم.
جمادیه با اشاره به نقش و اهمیت فضا‌ی مجازی در زندگی افراد، به‌ویژه کودکان و نوجوانان تأکید کرد: خانواده امن در فضای مجازی زمانی معنی پیدا می‌کند که فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی را بشناسیم، چراکه کودکان و نوجوانان افزون بر دنیای واقعی، نیاز‌مند مراقبت و هدایت اولیا و مربیان هستند.
مدیرکل کانون استان به خطر‌ها و بدی‌های حضور کودکان و نوجوانان در دنیای مجازی و بازی‌های مخرب رایانه‌ای اشاره‌ و فراهم کردن امکان بازی در دنیای حقیقی و تشویق کودکان و نوجوانان به انجام بازی‌های بومی محلی را تأثیرگذار‌ عنوان کرد و خواستار نظارت درست اولیای تربیتی بر فعالیت‌های کودک و نوجوان شد.
جمادیه همچنین در بخش دیگر سخنان خود با تبریک عید نوروز و بهار طبیعت لزوم برنامه‌ریزی هدفمند در فعالیت‌های کانون استان در سال 1396 را خواستار شد و تصریح کرد: با تشکیل کمیته برنامه‌ریزی در کانون پرورش فکری استان، برنامه‌های سال 96 تدوین خواهد شد.
وی افزود: جلسات برنامه‌ریزی برای مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی و هنری در نظر گرفته‌شده، اهداف و انتظارات برای انجام برنامه های سال 96 مراکز نیز تشریح خواهد شد.
مدیرکل کانون استان در پایان تصریح کرد: پس از دریافت برنامه‌های مراکز و بررسی کارشناسان حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی نقاط ضعف و قوت برنامه‌ریزی هر یک از مراکز موردبحث و بررسی قرار خواهد گرفت تا به‌صورت جامع‌تری راهبردهای مدیرعامل، اهداف معاونت فرهنگی و سند چشم‌انداز با نگرش به وضع موجود برای سال 96 اجرایی شود.