تشکیل اولین جلسه‌ی شورای فرهنگی و اداری مالی کانون استان اردبیل در سال 1396

اولین جلسه‌ی شورای فرهنگی و اداری مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل باهدف بررسی پیش‌نویس کتاب کار سال1396 تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، اولین جلسه‌ی شورای فرهنگی و اداری مالی کانون استان اردبیل با حضور مدیرکل و اعضا باهدف بررسی پیش‌نویس کتاب کار مراکز و بررسی مسائل اداری مالی در سال 1396 برگزار شد.
در این جلسه هاجر جمادیه با تبریک سال جدید و آرزوی موفقیت روزافزون برای کارکنان کانون استان، گفت: با توجه به شعار سال جدید، وظیفه کانون پرورش فکری در جهت تحقق اهداف «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» فرهنگ‌سازی است و تمامی کارکنان با جدیت در راستای تحقق این شعار گام برداشته و در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری با ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر به کودکان و نوجوانان موجب شکوفایی ایران اسلامی خواهند شد.
جمادیه با تشکر از زحمات مربیان مسئول و مربیان مراکز، بالأخص مربیان پاره‌وقت استان و همکاران ستادی در اجرای شایسته برنامه‌های سال 95 و قدردانی از تلاش‌های مسئولان امور اداری مالی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه و موفقیت‌های کانون استان افزود: این موفقیت‌ها با توجه به کمبود امکانات و اعتبارات مالی، در سایه برنامه‌ریزی صحیح و تلاش همه‌جانبه همکاران صورت گرفته است و قابل‌تقدیر است و تمام امکانات و توان استان در سال جدید در جهت بهبود کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌ها خواهد بود.
وی ضرورت مسؤولیت پذیری کارکنان را مورد تأکید قرارداد و تصریح کرد: فضای بوروکراتیک و سلسله‌مراتب اداری باید تعهد و مسؤولیت پذیری کارکنان در قبال سازمان را بیشتر کند.
مدیرکل استان سپس به ارائه‌ی راهکارها و پیشنهادهای اجرایی در خصوص کنترل درآمدهای مالی در مراکز، تأمین اعتبارات لازم و برنامه‌ریزی کارهای عمرانی پرداخت.
در این نشست شرکت‌کنندگان در جلسه به بررسی راهکارها، آسیب‌ها و بیان پیشنهادها و ارائه نظرات خود پرداختند و در خصوص کیفیت و اثربخشی فعالیت‌ها مطالبی را بیان کردند.
ریحانه فرجی معاون فرهنگی کانون استان در این جلسه بر استفاده از تمام توان‌های فرهنگی هنری و ادبی کانون استان، لزوم تهیه برنامه منظم و فصلی جهت برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم و عزم راسخ کارشناسان و مربیان جهت نگارش کتاب کار، جشنواره‌های رضوی، کانون مدرسه، هفته کودک، کارگاه‌های تابستانی، گردهمایی مربیان و ... تأکید کرد.
احد برادری معاون اداری مالی کانون استان نیز در گزارشی از تلاش این حوزه جهت تأمین اعتبارات مالی لازم برای برگزاری جشنواره‌ها و انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری در مراکز ارائه کرد.
حسین یوسفی کارشناس مسئول آفرینش‌های فرهنگی، هنری و ادبی استان نیز بر لزوم برنامه‌ریزی جهت بازدیدهای فصلی تأکید و تغییر روند بازدید از مراکز را خواستار شد.
در ادامه جلسه اعضای شورای فرهنگی و اداری مالی نقطه نظرات خودشان را در خصوص ساماندهی برنامه‌ها و ارتقا فعالیت‌های مراکز و موضوعات مطروحه شامل: بازدید منظم و استاندارد کارشناسان فرهنگی و اداری مالی از مراکز، بررسی آسیب‌های اداری مالی و صیانت از بیت‌المال، بررسی مشکلات امور نقلیه و ارائه راهکارهای پیشنهادی، کانون نمایش، ارائه‌ی راه‌کارهای ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌ها و گزارش‌های ارسالی از مراکز، چگونگی نگارش و ثبت نامه‌های اداری و به‌روزرسانی آرشیو اداری در دفتر کانون استان و مراکز فرهنگی هنری ارائه کردند.
شایان‌ذکر است، در این جلسه مصوب شد ثبت‌نام و تمدید عضویت در مراکز فرهنگی هنری کانون استان برای کودکان و نوجوانان بی‌بضاعت به‌صورت رایگان انجام شود.