نشست انجمن ادبی با عنوان 'زیر چتر بهار'

واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، نخستین نشست انجمن ادبی را با عنوان 'زیر چتر بهار' با حضور 50 نفر از اعضای ثابت این انجمن در سال 1396 برگزار کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، نخستین نشست انجمن ادبی با عنوان "زیر چتر بهار" با حضور هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان، ریحانه فرجی معاون فرهنگی و 50 نفر از اعضای ثابت این انجمن به میزبانیِ مرکز فرهنگی و هنری شماره یک اردبیل برگزار شد.
در ابتدای برنامه مریم علایی کارشناس آفرینش‌های ادبی و مسئول انجمن ادبی کانونِ استان ضمن خوش‌آمدگویی و تبریک سال جدید و تشکّر از اعضای این انجمن و مربّیانِ مراکز، گزارشی از فعالیت‌های اجرایی انجمن در سال 1395 ارائه کرد.
وی در ادامه از اهمیت و استمرار کار این انجمن سخن گفت و برنامه‌های سال جدید را تشریح کرد.
در این نشست، ریحانه فرجی معاون فرهنگی کانون استان نیز با تشکّر از اعضای این انجمن و مربّیانِ آفرینش‌های ادبی مراکز، خاطرنشان کرد: جامعه‌ای موفق و پیشرفته خواهد بود که هدف آن تربیت کودکان و نوجوانان «کتاب‌خوان، خلاق، هنرمند و دوستدار ادبیات» باشد.
وی نشست‌های انجمن ادبی کانون را بستری مناسب برای همراهی و همدلی کودکان و نوجوانان جهت نیل به این اهداف دانست و تصریح کرد: ادبیات و هنر است که انسان را به سمت معنویت راهنمایی می‌کند.
فرجی بر ضرورت ایجاد کارگاه‌های آموزشی مناسب و برپایی جشنواره‌های ادبی در شهرهای مختلف استان تأکید و اظهار امیدواری کرد: کانون با برگزاری و استمرار این‌گونه نشست‌ها می تواند باهدف کشف و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان، در شناساندن نیروهای مستعد و سرمایه‌های فرهنگی و ادبی آینده کشور نقش مهمی را ایفا کند.
 در ادامه برنامه، پری ناز ستونه مربی آفرینش‌های ادبی مرکز یک اردبیل و مجری برنامه، از مربیان ادبی و اعضای تربیت‌یافته‌ی کارگاه‌های ادبی دعوت کرد تا آثار خود را در قالب شعر، داستان کوتاه و قطعه‌ی ادبی با موضوع «فصل بهار» قرائت کنند که نقد و بررسی آثار انجام شد.
همچنین در این نشست، مدیرکل کانون استان از یحیی یوسفی اصل ضمن تبریک انتصاب در پست جدید مربی امور فرهنگی سیار شهری، از زحمات و تلاش صادقانه در زمان تصدی مربی آفرینش‌های ادبی با اهدای لوح سپاس تقدیر کرد.
شایان‌ذکر است، در پایان این نشست از برگزیدگان چهل و چهارمین مسابقه بین‌المللی هنرهای زیبا «لیدیسه» چک با اهدای جوایز ارزنده تقدیر به عمل آمد.