گرامیداشت روز زمین پاک در مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون پارس‌آباد

دوم اردیبهشت‌ماه روز زمین پاک با شعار "باهم به‌سوی زمین پاک" در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان پارس‌آباد با همکاری اداره حفاظت محیط‌زیست این شهرستان گرامی داشته شد.<BR>

در این ویژه‌برنامه، علی برادران مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان پارس‌آباد ضمن خوش‌آمد گویی به شرکت‌کنندگان، گفت: روز زمین پاک یک رویداد سالیانه است که به‌منظور گرامیداشت محیط‌زیست و افزایش آگاهی عمومی درباره جلوگیری از آلودگی آن برگزار می‌شود.
برادران افزود: زمین، میراث مشترک همه نسل‌ها است و همه باید در حفظ آن کوشا باشیم و  باید هرروز و همه‌جا به یاد زمین باشیم و در این امر هر یک از ما می‌توانیم با جلوگیری از ریخت‌وپاش‌های غیرضروری و با مراقبت از درختان و احساس مسئولیت نسبت به زمین، هرروز را برای خود روز زمین پاک بدانیم.
در این برنامه، دانش آموزان با موضوع زمین پاک نقاشی کردند و آثار خود را در معرض نمایش قراردادند.
همچنین اعضای کانون باراهنمایی مربیان فرهنگی، نمایش خلاق با عنوان "شهر من، خانۀ امن" را برای حاضرین در این برنامه اجرا کردند که از اهداف اصلی اجرای این نمایش آگاه‌سازی و ارزش‌گذاری به زمین و جلوگیری از دفع غیربهداشتی زباله‌ها بود.
سپس درحرکتی نمادین اعضا به همراه مربیان و کارکنان اداره محیط‌زیست به جمع‌آوری زباله‌های محیط کانون پرداختند و شعار خود را در قالب عمل باهم به‌سوی زمین پاک اجرا کردند.
گفتنی است، به‌منظور گرامیداشت این روز به شرکت‌کنندگان در این مراسم هدایایی به ‌رسم یادبود اهدا گردید.