توسعه فرهنگ نماز و تربیت اسلامی مورد توجه ویژه کانون است

هاجر جمادیه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در نخستین جلسه ستاد ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز گفت: توسعه فرهنگ نماز و تربیت اسلامی موردتوجه ویژه کانون است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، نخستین جلسه‌ی ستاد ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل به‌منظور بررسی شیوه‌نامه اقامه نماز تشکیل شد.
هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان در این جلسه از اهمیت اقامه نماز از نگاه آیات و روایت سخن گفت و به‌عنوان یک تکلیف الهی و دینی خواستار توجه بیشتر کارکنان به این امر مهم شد.
جمادیه بابیان اینکه توجه به اهمیت نماز و تربیت اسلامی موردتوجه ویژه کانون پرورش فکری است، خاطرنشان کرد: مربیان کانون با برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های اسلامی اعضا را با آموزه‌های دینی و اعتقادی آشنا کنند.
وی برنامه‌ریزی‌های کانون برای برگزاری جشن تکلیف اعضا در مراکز را بسیار مهم دانست و افزود: جشن تکلیف یکی از وقایع مهم در زندگی هر نوجوان است که آن‌ها را بااهمیت ادای تکلیف الهی و عبادی آشنا می‌سازد.
جمادیه با تأکید بر اینکه باید اقامه نماز اول وقت و جماعت در کانون نهادینه شود، اظهار کرد: کسانی که معتقد به وعده‌های الهی هستند با برپایی نماز اول وقت در زندگی کمتر دچار مشکل می‌شوند و باید بنیه اعتقادی افراد تقویت شود.
سید جلیل صفوی دبیر اقامه نماز کانون استان در این جلسه شیوه‌نامه اقامه نماز و برنامه‌های کانون استان را تشریح کرد و گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون استان در این حوزه ارائه کرد.
در ادامه این جلسه، اعضای شورای ستاد ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز به همکاری گسترده و مداوم مربیان با این حوزه‌ها جهت ساماندهی برنامه‌ها و ارتقا فعالیت‌های حوزه نماز مراکز تأکید کردند و در خصوص شیوه‌ی کار بحث و گفتگو کردند و برنامه‌ریزی در این خصوص را مهم دانستند.
شایان‌ذکر است، تشکیل کمیته ارزیابی عملکرد ستاد ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز توسط اعضای شورای اقامه نماز اداره کل کانون استان، پخش اذان حلقومی توسط همکاران در اداره کل و اعضا در مراکز کانون استان و تکمیل برگه‌های مربوطه و جمع‌آوری مستندات لازم و ارسال به‌موقع به ستاد اقامه نماز استان  از مصوبات این جلسه بود.