کد خبر: 267954
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
بازدید 975
کاشت گل و گیاه به مناسبت هفته سلامت در مرکز 2 کانون مشگین شهر

همزمان با هفته سلامت و به‌منظور آشنا ساختن اعضا با فواید گل و گیاه و نحوه کاشت آن‌ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز 2 مشگین شهر و در محوطه مرکز انواع گل‌ها توسط اعضا و مربیان کاشته شد.

در این برنامه لیلا مستعلی زاده مربی مسئول مرکز ضمن تبریک هفته سلامت در خصوص نحوه رشد و نمو گیاهان، فواید گیاهان، شرایط نگهداری گل‌ها در شرایط مختلف آب‌وهوایی مطالبی را ارائه کرد.
در ادامه اعضا به‌اتفاق مربیان به محوطه مرکز رفتند و در باغچه‌ی کوچک که برای کاشت گل‌ها انتخاب‌شده بود، خاک باغچه را با استفاده وسایل کشاورزی هموار کردند و سپس هرکدام از اعضا یک گل برای خود انتخاب و در باغچه کاشته آبیاری کردند.
و در برنامه‌ای دیگر که با مشارکت و همکاری شبکه بهداشت و درمان و اداره آموزش‌وپرورش شهرستان با شعار (زندگی سالم بانشاط و امید) برگزار شد، عسگر جعفری پاشالو و نیر پیکام از مربیان فرهنگی مرکز ضمن خیرمقدم گویی و تبریک هفته سلامت به دانش آموزان و میهمانان، در مورد اهمیت زندگی سالم و تأثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی سخن گفتند.
شعرخوانی جعفری پاشالو با موضوع  گل و زندگی سالم و قصه‌گویی نیر پیکام با عنوان قصه طبیعت، برگزاری مسابقه نقاشی، معرفی غذاهای سالم و انجام بازی‌های محلی از ویژه‌برنامه‌های این جشن بود.
گفتنی است، در پایان برنامه به‌تمامی اعضای شرکت‌کننده در مسابقه نقاشی به‌رسم یادبود و ایجاد انگیزه جهت حفاظت از محیط‌زیست جوایز ارزنده‌ای اهدا شد.