کد خبر: 267955
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
بازدید 1017
کودکان و فضای مجازی موضوع نشست اعضای کانون مرکز دو اردبیل

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز دو اردبیل در نشست علمی با فضای مجازی و پیامدهای آن در زندگی خود آشنا شدند.<BR>

اولین نشست علمی تخصصی با موضوع "کودکان و فضای مجازی" باهدف صیانت از کودکان آنلاین در سالن آمفی‌تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز دو اردبیل برگزار شد.
در این نشست لیلا فرید، مربی مسئول مرکز با اشاره به اینکه خطر در کمین کودکان آنلاین قرار دارد، گزارش آماری از کودکان و نوجوانانی که در ایران با استفاده از اینترنت، به بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازند یا در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، ارائه کرد.
فرید اظهار کرد: طبق گزارش مرکز ملی پژوهش‌های راهبردی جوانان کشور، ایرانی‌ها سالانه 14.6میلیارد ساعت از زندگی خود را صرف بازی‌های رایانه‌ای و تلفن همراه می‌کنند که این زنگ هشداری است که با آگاهی از این امر، خود را از این آسیب‌ها محافظت کرده و زمان طلایی و عمر گران‌مایه‌مان را در این دنیای غیرواقعی از دست ندهیم.
وی همچنین در خصوص نحوه صحیح استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای اعضای شرکت‌کننده در این نشست توضیحاتی ارائه کرد.
شایان‌ذکر است در حاشیه این نشست تخصصی، نمایشگاهی نیز با عنوان "صیانت از کودکان آنلاین" در سالن آمفی‌تئاتر مرکز دو اردبیل دایر شد.