کد خبر: 267982
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
بازدید 1592
محمدعلی محمدی مقدم مدیر جدید کانون زبان استان اردبیل شد

مراسم معارفه‌ی محمدعلی محمدی مقدم، مدیر کانون زبان استان اردبیل با حضور هاجر جمادیه مدیرکل کانون پرورش فکری استان، مسئولان اداره کل آموزش‌وپرورش و جمعی از کارکنان و مدرسان مراکز آموزشی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، آیین معارفه‌ی محمدعلی محمدی مقدم مدیر جدید کانون زبان استان اردبیل با حضور هاجر جمادیه مدیرکل کانون پرورش فکری استان، مصطفی کافی معاون پرورشی و فرهنگی، حسین برزگر ماهر معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و مدیران نواحی 1 و 2 اداره کل آموزش‌وپرورش استان و جمعی از کارکنان و مدرسان مراکز آموزشی استان اردبیل برگزار شد.
در این مراسم هاجر جمادیه مدیرکل کانون پرورش فکری استان با تبریک هفته معلم و فرارسیدن ماه مبارک شعبان و اعیاد پر خیروبرکت شعبانیه گفت: تعلیم و تربیت جزو مقدس‌ترین کارها است و نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست.
وی با تأکید بر آموزش دقیق و صحیح در امر زبان‌آموزی، عنوان کرد:  کانون زبان ایران برترین نهاد کشور در امر آموزش زبان‌های خارجی است.
جمادیه با تشکر از مدیران قبلی کانون زبان استان و با اشاره به فعالیت مراکز کانون زبان در شهرستان‌های مشگین شهر و پارس‌آباد اظهار امیدواری کرد: بتوانیم از ظرفیت‌های کانون زبان برای ارائه خدمات به تعداد بیشتری از متقاضیان فراگیر در شهرستان‌های استان بهره ببریم.
حسین برزگر ماهر معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اردبیل در این مراسم به زمان تأسیس و چگونگی راه‌اندازی این مرکز اشاره کرد و افزود: در آغاز کار با استقبال اولیا و با جذب 52 نفر زبان‌آموز در سال 1384 فعالیت کانون زبان را در استان آغاز کردیم.
وی با اشاره به جایگاه ویژه  کانون زبان در حوزه آموزش زبان‌های خارجی در استان تصریح کرد: .برنامه‌های کانون زبان سیستماتیک و منظم است و خانواده‌ها اعتماد ویژه‌ای به این نهاد آموزشی دارند.
در این جلسه فرزاد فولادلو نژاد معاون کانون زبان استان، در گزارشی اجمالی به چگونگی راه‌اندازی این نهاد در شهر اردبیل و مراکز پارس‌آباد در سال 1390 و مشگین شهر در سال 1391 اشاره کرد و افزود: از آغاز فعالیت کانون زبان در استان، بررسی و آماده‌سازی ساختمان‌های استیجاری، تجهیز مراکز به وسایل کمک‌آموزشی، برگزاری آزمون‌های جذب مدرس و جذب نیروی اداری به‌صورت مستمر انجام‌یافته و درنتیجه‌ی آن در طی 12 سال فعالیت تعداد زبان آموزان از پنجاه‌ودو نفر به بیش از سه هزار نفر رسیده است.
  بر اساس این گزارش، محمدعلی محمدی مقدم، مدیر جدید کانون زبان استان اردبیل با اشاره به آیه قرآنی «عَلَّمَهُ الْبَیَانَ» گفت: نعمت بیان یا همان زبان، خاص‌ترین امتیاز و مشخصه‌ی انسان از سایر موجودات است که شامل اندیشه، فکر و کتابت و ... می‌شود.
وی افزود: برنامه‌ریزی در جهت انسجام فعالیت‌های استانی در راستای برنامه‌های ابلاغی از سوی اداره مرکزی، تعامل با مدیران، معاونت‌ها و کمیته‌های مرتبط با زبان‌آموزی، ارتقا و توسعه نام کانون زبان ایران با رویکرد توسعه برند کانون در استان، تعامل مؤثر با مدیرکل کانون پرورش فکری استان، استفاده از ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش و سایر ارگان‌ها و نهادهای مرتبط، ارتقا سطح کیفی و کمی فعالیت‌ها، تلاش در جهت گسترش مراکز زبان‌آموزی در استان، مستندسازی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و گسترش فنّاوری‌های آموزشی نوین، توجه به رویکرد مشتری مداری و تکریم ارباب‌رجوع را در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر قرار خواهیم داد.
محمدی مقدم در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد  تا با همکاری و همراهی کارکنان کانون زبان خصوصاً مدرسان تلاشگر این مجموعه روند توسعه و رشد کانون زبان استان را سرعت بیشتری بخشیم.
خاطرنشان می‌شود، محمدعلی محمدی مقدم متولد سال 1348 و دارای مدرک کارشناسی زبان انگلیسی است. تدریس زبان انگلیسی در آموزش‌وپرورش، داور تخصصی زبان انگلیسی اولین جشنواره مهارت‌های معلمی مراکز تربیت مدرس استان، عضویت در کمیسیون بررسی آثار و تألیفات اداری و آموزشی سازمان آموزش‌وپرورش استان، رییس اداره‌ی انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش‌وپرورش استان، عضویت در کمیته‌ی اجرایی جشنواره الگوهای برتر تدریس و مدیریت استان و ... ازجمله فعالیت‌های پژوهشی و مدیریتی ایشان است.
شایان‌ذکر است، در این معارفه از تلاش‌ها و زحمات فرزاد فولادلونژاد با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.