نخستین جشنواره دختران آفتاب با اختتامیه جشنواره رضوی

به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختران، نخستین جشنواره دختران آفتاب با اختتامیه جشنواره رضوی در سالن سینما تربیت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، هم‌زمان با سالروز ولادت پر خیروبرکت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، نخستین جشنواره دختران آفتاب با موضوع «عروسک من در صدف حجاب» و «دل نوشته مادران به دختران» با مشارکت اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی و جمعیت بانوان فرهیخته‌ی فعال عرصه فرهنگ دینی استان اردبیل با آئین اختتامیه جشنواره رضوی برگزار شد.
در این برنامه هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، گفت: معارف اهل‌بیت(ع) بهترین مکتب برای درس‌آموزی است و باید به‌صورت گسترده در میان جامعه رواج پیدا کند.
وی به الگوپذیری دختران و مادران از سیره وزندگی حضرت فاطمه معصومه(س) تأکید کرد و افزود: امروز مبارک لحظه‌ای است که با حلاوت ولادت بانوی معصوم و کبیره‌ای به نام معصومه (س) روز دختر نامیده شده است.
جمادیه هدف از برگزاری نخستین جشنواره «دختران آفتاب» را ارج نهادن به مقام شامخ دختران و توجه به احساسات پاک مادران نسبت به دخترانشان عنوان و تصریح کرد: دختران مروارید گران‌بهای هستی و مادران آینده هستند که در پرده عفاف و حجاب جلوه و جمال الهی می‌یابند.  
همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در سخنانی دختران را هدیه الهی دانست و خطاب به مادران گفت: ارتباط مؤثر و سازنده در بین دختران و مادران در جهت ترویج و تقویت ارزش‌های فرهنگی و دینی بسیار لازم و ضروری است.
ستوده تأکید کرد: نقش مادران در تربیت صحیح دختران با الگوسازی از سیره زندگانی حضرت معصومه (س) بسیار مهم است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با برشمردن ویژگی‌ها و شاخصه‌های اصلی تقویت روابط دختر و مادر، افزود: تفاهم، دوستی و رازداری، حمایت و مورد تحسین قرار دادن و اختصاص وقت و هم‌صحبتی و اظهار محبت از وظایف اصلی مادران در قبال دختران است.
 در ادامه برنامه، ریحانه فرجی معاون فرهنگی کانون استان ضمن تشریح اهداف نخستین جشنواره دختران آفتاب و قرائت بیانیه پایانی، گزارشی از نحوه برگزاری این جشنواره و دوره پانزدهم جشنواره رضوی ارائه کرد.
بر این اساس، بارأی هیئت‌داوران جشنواره «دختران آفتاب»، در بخش دل نوشته‌های مادران به دختران: زهرا جعفرزاده از اردبیل، عظمت کریمی از پارس‌آباد و حبیبه نعمت پور از جعفرآباد و در بخش تقدیری مریم عظیمی، نصیری، سمیه حسین زاده از اردبیل، لیلا صادق لواز کوثر، سودابه سید همتی و اطلس حیاتی از پارس‌آباد برگزیده شدند.
این در حالی است که در بخش «عروسک‌ من در صدف حجاب» در گروه سنی 7 تا 9 سال: ستایش رحیم زاده، محدثه اکبروند و فاطمه افضل سلطانی از مرکز 5 اردبیل، مینا صادق زاده از کتابخانه سیار شهری، سانیلا ازهری از مرکز یک اردبیل و ملیکا جمشیدزاده از اداره کل تبلیغات اسلامی استان و در گروه سنی 10 تا 12 سال: مهلا حبیب زاده از مرکز 1 اردبیل، ساناز رحیمی از مرکز 4 اردبیل و محنا نادری از اداره کل تبلیغات اسلامی برگزیده شدند.
شایان‌ذکر است، اجرای مسابقه، پخش پویانمایی و کلیپ رضوی، قرائت دل نوشته‌های مادران، اجرای سرود «کبوتر صحن» از مرکز شماره سه مشگین شهر و اجرای گروه سرود روشن‌دلان از دیگر بخش‌های این مراسم بود که مورد استقبال اعضا و والدین حاضر در سالن قرار گرفت.
در ادامه با اعطا لوح، تندیس جشنواره و هدایای ویژه از آثار برگزیده کشوری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی تقدیر به عمل آمد و از برگزیدگان استانی نیز قدردانی شد که افتتاح و بازدید از نمایشگاه آثار «عروسک من در صدف حجاب» پایان‌بخش این مراسم بود.
گفتنی است، نخستین جشنواره دختران آفتاب و اختتامیه جشنواره رضوی با حضور پرشکوه اعضای دختر مراکز کانون استان و والدین آن‌ها، جواد زنجانی فرماندار اردبیل، ماریا موسوی مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری اردبیل و جمعی از مسئولان استانی در سالن سینما تربیت کانون برگزار شد.