افتخار آفرینی اصفهانی ها در هفتمین جشنواره ملی فیلم کودکان برای کودکان

در بخش پویانمایی و فیلم کوتاه کودک آثار اعضای مجتمع فرهنگی هنری و مرکز خمینی شهر برگزیده و قابل تقدیر شناخته شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،هفتمین جشنواره ملی فیلم کودکان برای کودکان در دو بخش فیلم‌های زنده و پویانمایی پس از دو روز نمایش آثار برگزیده در سه سینمای شهر قزوین و مراکز کانون این استان طی آیینی رسمی از برگزیدگان خود قدردانی کرد.
در این آیین که روز 30 بهمن در سالن مجتمع کانون این شهر برگزار شد درمجموع 50 اثر به عنوان برگزیده و تقدیرشده جوایز خود را دریافت کردند که در این میان 12 فیلم در 4 بخش، پویانمایی کودک، پویانمایی نوجوان، فیلم کوتاه کودک و فیلم کوتاه نوجوان به عنوان برگزیده معرفی شد.
در این مراسم که علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل، محمد باقر آدوسی معاون فرهنگی و جمعی از مسوولان کانون نیز حضور داشتند، نماهنگی از توصیه‌های مقام معظم رهبری به سینماگران ایرانی به نمایش درآمد و اجرای سرود "شهر من، قزوین"، با همکاری کانون قزوین و موسسه باغچه‌بان با ترکیبی از نماهنگ و هم‌خوانی زنده از دیگر برنامه‌های این آیین بود.
همچنین فیلم مستند حرکت در سکوت ساخته اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون شامل روایتی از زندگی و آثار زنده‌یاد وجیه‌الله فردمقدم استاد و کارگردان پیشکسوت انیمیشن ایران و یکی از بنیان‌گذاران جشنواره فیلم کودکان برای کودکان در این آیین به نمایش گذاشته شد.
براین اساس داوران هفتمین جشنواره فیلم کودکان برای کودکان در بخش پویانمایی شامل محمدرضا کریمی‌صارمی، مهین جواهریان و فاطمه گودرزی و در بخش فیلم کوتاه شامل لیلا میرهادی، غلامرضا حیدرنژاد و حسن آقاکریمی با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای برگزیدگان جشنواره را معرفی کردند و به بیان دیدگاه‌ها و توصیه‌های خود به فیلم‌سازان کودک و نوجوان پرداختند.
در این میان در بخش پویانمایی کودک سه اثر برگزیده شدند که فیلم «کافی شاپ هشت پا» کار مشترک ستاره سپهری،صبا میرزا باقریان،گلرخ مهرعلی و گلاره ستوده نیا به مربیگری مولود حسینی از مجتمع فرهنگی هنری کانون به عنوان برگزیده این بخش جشنواره معرفی گردید.
 
هم چنین اسامی تقدیر شدگان استان اصفهان در این جشنواره به شرح زیر است:
 آثار تقدیر شده در بخش فیلم کوتاه کودک
- «دختر جادوگر» کار سجاد داورپناه عضو مرکز فرهنگی هنری خمینی شهر اصفهان
- «نیمه شعبان» کار آرش سامانی عضو مرکز فرهنگی هنری خمینی شهر اصفهان
هفتمین جشنواره ملی فیلم‌های کودکان برای کودکان روزهای 29 و 30 بهمن 1392 در قزوین برگزار شد و در آن فیلم‌های ساخته شده توسط کودکان ونوجوانان 6 تا 16 ساله به نمایش درآمد.