کد خبر: 231642
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
بازدید 1637
مهارت های خواندن زمینه ساز رشد مطالعه در میان کودکان و نوجوانان

کلاس مهارت خواندن در مراکز فرهنگی هنری کانون به عنوان یکی از فعالیت های ویزه در طول ایام سال مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته است.

پنجره تابستان را باز کن ، اینک حضور کودکان و نوجوانان است که باغ کانون را ، از شکوفه باران مهربانی به میهمانی میوه های شیرین و گوارا دعوت می کند . دامنت را پای این درخت تناور بگستر ، می خواهیم شاخه ها را بتکانیم و آنچه سهم توست ، ترش و شیرین ، میوه تابستان است که به دامنت افتاده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، هم زمان با فصل تابستان و کلاس های ویژه این فصل در مراکز کانون،کودکان و نوجوانان علاقه مند با حضور پرشور خود نشاطی مضاعف به مراکز کانون بخشیده اند.
کلاس ویژه مهارت خواندن یکی از کارگاه هایی که در بخش فرهنگی مورد توجه خانواده ها قرار گرفته است.هدف از اجرای این کلاس آموزش صحیح و روان خواند متون مختلف،افزایش گنجینه لغات و تشویق اعضا به مطالعه و یادگیری تلفظ درست واژه ها می باشد.
در این کارگاه،روان خواندن کتاب اصلی ترین هدفی است که دنبال می شود.مربی با تاکید بر درست و روان خواندن کتاب ها،کلید طلایی گنجینه ی دانایی را در دست کودکانی قرار می دهد که باید بخوانند تا بدانند.
روش اجرای این فعالیت با روش های متفاوتی صورت می پذیرد.مربیان با روش های غیر مستقیم،ضمن آموزش و آشنایی اعضا با علایم نگارشی در قالب های مختلفی چون بازی و مسابقه به اجرای این فعالیت می پردازند.
مربیان کانون معتقدند اعضای شرکت کننده در این کلاس ها پیشرفت قابل ملاحظه ای نسبت به دیگر هم سالان خود پیدا خواهند کرد.در این کلاس که مخصوص گروه سنی ب می باشد برای هر عضو دفاتری تهیه شده است که عضو بعد از خواندن مطالب آن، نکاتی را در رابطه با موضوعات مطرح شده یادداشت می کند.
مرکز شهرضا یکی از مراکزی می باشد که در این زمینه فعالیت های زیادی را صورت داده است.این فعالیت از سال 86 در مرکز شهرضا اجرا شد که با استقبال خوبی از سوی خانواده ها همراه بود و بیش از 500 کودک و نوجوان در این طرح شرکت کردند. با درخواست خانواده ها این کلاس به صورت پیشرفته برای گروه سنی ج نیز اجرا خواهد شد.این مرکز سعی دارد با برگزاری باکیفیت این کلاس مخاطبین خود را به بهترین شکل با فرهنگ مطالعه و کتابخوانی آشنا سازد.