کد خبر: 232867
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
بازدید 1742
کلنگ مراکز شهرستان های چادگان و دهاقان زده شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، ، برای ساخت مرکز فرهنگی‌هنری چادگان زمینی به مساحت 1هزار و 800 متر مربع از سوی شهرداری این شهر در اختیار کانون قرار گرفت تا با توافق‌های انجام شده و اختصاص بودجه مورد نیاز، کار ساخت آن آغاز شود.
هم‌چنین با توجه به فضای فیزیکی محدود مرکز فرهنگی‌هنری کانون دهاقان از سوی شهرداری این شهر نیز برای ساخت مرکز جدید، زمینی به مساحت 2هزار متر مربع در اختیار کانون قرار گرفته است تا با ساخت و راه‌اندازی آن، کودکان و نوجوانان این شهرستان بتوانند از امکانات و فضای بیشتری برای فعالیت‌های فرهنگی‌هنری بهره‌مند شوند.
در حال حاضر در دهاقان یک مرکز فرهنگی، هنری کانون در فضایی بسیار کوچک فعالیت می‌کند و قرار است با راه‌اندازی ساختمان جدید، این مرکز به محل تازه منتقل شود.
بر اساس این گزارش در مراسم‌ کلنگ‌زنی مراکز جدید کانون که با حضور فرمانداران، شهرداران و جمعی از مسوولان شهری برگزار شد، حامد عسگری‌فر مدیرکل کانون اصفهان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر یادآور شد: کانون استان اصفهان با 60 مرکز ثابت و سیار از استان‌هایی به شمار می‌رود که بیشترین تعداد مراکز فرهنگی‌هنری کانون را در کشور داراست و تنها شهرستان خور و بیابانک در استان اصفهان از نعمت داشتن مرکز کانون محروم است.
وی هم‌چنین با ارایه گزارشی گفت: مراکز فرهنگی‌هنری کانون در سراسر کشور با ارایه بیش از 40 نوع فعالیت‌ فرهنگی‌، هنری، ادبی، علمی و مذهبی به کودکان و نوجوانان هم‌واره مورد استقبال و اعتماد خانواده‌ها قرار داشته است.
گفتنی است چادگان در 115 کیلومتری غرب و دهاقان در فاصله 90 کیلومتری جنوب‌غربی استان اصفهان واقع شده‌اند که این دو شهرستان دارای جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و تاریخی بسیاری است.