خلاقیت و جذابیت در فعالیت ها راهکار جذب و پایدارسازی اعضای کانون

عسگری فر از تلاش های مربیان در برگزاری باکیفیت کلاس های ویژه فصل تابستان قدردانی نمود

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، گردهمایی مسوولین مراکز فرهنگی هنری استان در مرکز شماره 2 برگزار شد.
مدیر کل کانون ضمن تبریک ایام دهه کرامت و میلاد امام رضا(علیه السلام) به تبیین مفهوم بصیرت در حدیث حضرت ثامن الحجج (علیه السلام) پرداخت. وی بصیرت را یک شناخت جامع نگر و هدف محور عنوان و اظهار کرد: باید تمامی فعالیت های فرهنگی با تعالیم دینی منطبق باشد زیرا دستورات تربیتی اسلام کامل ترین و بر اساس نیازهای واقعی انسان بیان شده است.
عسگری فر با اشاره به اهمیت فعالیت های کانون و تاثیرگذاری بالای آن در فرهنگ جامعه خاطر نشان کرد: برنامه های کانون به دلیل بعد تربیتی آن می تواند آینده کشور را که همانا کودکان و نوجوانان امروز هستند به بهترین شکل برنامه ریزی کند که نقش مربیان در تحقق این موضوع اساسی می باشد.
وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های همکاران در برگزاری با کیفیت برنامه های ویژه فصل تابستان، تنوع کارگاه ها و افزایش تعداد کلاس ها و اعضای شرکت کننده در این فعالیت ها را ویژگی های مثبت کلاس های ویژه فصل تابستان در سال 93 عنوان کرد.
مدیر کل،ارسال بیش از 800 اثر به دبیرخانه مرکز جشنواره رضوی را نشان دهنده عشق و علاقه نوجوانان اصفهانی به حضرت امام رضا بیان و خبر داد: 9 اثر از اعضای کانون اصفهان در 8 موضوع «داستان کوتاه و خاطرات زیارت رضوی»، «نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی»، «قصه‌گویی رضوی»، «تحقیق و پژوهش رضوی»، «نمایش عروسکی رضوی»، «عکاسی رضوی»، «نقاشی رضوی» و «شعر رضوی» به عنوان نفرات برگزیده معرفی شده اند.
این مسوول هم چنین به کلنگ زنی مراکز فرهنگی هنری شهرستان های چادگان و دهاقان اشاره و گفت: به مناسبت ایام هفته دولت در شهرستان چادگان زمینی مناسب برای احداث مرکز به کانون اختصاص داده شده است و امید است کودکان و نوجوانان این شهرستان از نعمت کانون بهره مند شوند. وی مساحت مرکز دهاقان را 2000 متر مربع عنوان و ادامه داد: مرکز فعلی دهاقان در فضایی کوچک میزبان اعضا است که با ساخت این مرکز اعضایی بیشتری می توانند در برنامه های کانون حاضر شوند.
استفاده از فرصت هفته ملی کودک در جذب و پایدارسازی اعضای فصل تابستان در برنامه های 9 ماهه دیگر سال بخش دیگری از سخنان عسگری فر بود که وی به تبیین راهکارهای این موضوع مهم پرداخت.عسگری فر بر اجرای فعالیت های جذاب و خلاق در مراکز فرهنگی هنری به عنولان لازمه استمرار حضور کودکان و نوجوانان در کانون تاکید کرد.
در ادامه این نشست بصیرپور معاون فرهنگی کانون اصفهان نکاتی را درباره موضوعات و پیش بینی برنامه های 6ماهه دوم سال عنوان و به سوالات مسوولین مراکز پاسخ داد.
حضور مربیان مسوول در کمیسیون های تخصصی پایان بخش برنامه های این گردهمایی بود.در این نشست ها برنامه ها و فعالیت های مراکز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مراکز فرهنگی هنری نکات خود را با کارشناسان مطرح ساختند.