تقدیر مدیرعامل از اعضای برگزیده مرکز شماره 4 کانون اصفهان

در این مراسم که در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون برگزار شد از 4 عضو مرکز شماره چهار که در بخش نمایشنامه خوانی رضوی رتبه اول را کسب کردند تقدیر به عمل آمد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان جشنواره رضوی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون برگزار شد.
علیرضا حاجیان‌زاده در این مراسم عنوان کرد: استفاده از قالب های متنوع ادبی و هنری و ورود به عرصه های نوین ارایه پیام در فعالیت‌ها و برنامه‌ها، مبنای ورود به این‌گونه جشنواره‌هاست و مراکز فرهنگی و هنری کانون باید به عنوان محلی برای فرایند اصلی برگزاری جشنواره‌ها در نظر گرفته شود و با فعالیت‌های کتابخانه‌ای ما هماهنگ باشند.
مدیرعامل کانون افزود: جشنواره رضوی که امروز مرکزیت بحث ماست، یکی از نمادسازی‌های ما در جهت ارایه اهداف، سیاست ها و برنامه‌های مان در خصوص دست‌یابی به روش های تربیتی ماست.
به گفته این مقام مسوول، توجه به این روش تربیتی که خداوند ما را به سوی آن هدایت کرده که محبت بهترین روش برای ورود به حوزه های تربیتی کودک و نوجوان است ضروری است و ما باید در برنامه های مذهبی کانون و در خلق آثار ادبی و هنری مذهبی به این موضوع توجه کنیم. البته ما معتقدیم بصیرت زاییده تفکر است و احساساتی مورد نظرمان است که بن مایه آن آگاهی باشد.
رییس کارگروه کودک و نوجوان جشنواره رضوی افزود: جهان امروز، برهه‌ای سرنوشت‌ساز از تاریخ بشریست. در حقیقت جوامع انسانی در حال باز تعریف هویت خود برای ورود به فصل نوینی از حیات انسانی هستند. این باز تعریف حاصل تحولات شگرفی است که چهره جهان و زندگی انسان را در 50 سال اخیر بارها دگرگون کرده است.
حاجیان‌زاده معتقد است: نسل آینده بشری یعنی کودکان و نوجوانان امروز در شرایطی در حال بالندگی هستند که جهان عرصه‌ی ارایه نگرش‌ها و عقاید متعدد و همچنین لبریز از فرصت‌ها ، تهدیدها و چالش‌هاست.
مدیرعامل کانون در عین حال گفت: امروز فرصتی گرانبها برای رهبری فکری جهان فردا در اختیار ماست. وی در ادامه تصریح کرد: امروز ما به عنوان کشور و ملتی که تفکر شیعه را در جهان نمایندگی می کند باید وظیفه تربیت نسل آینده را به عهده بگیریم.
رییس کارگروه کودک و نوجوان جشنواره رضوی همچنین اضافه کرد: اما این که ما در برنامه های تربیتی و ارایه این تعالیم مذهبی به کودکان و نوجوانان کدام روش را برگزینیم جای بحث دارد. اصولا دو نگرش در این خصوص وجود دارد نخست نگرش فلسفی و استدلالی است. به این معنا که ما برای تعلیم و تبلیغ مفاهیم مذهبی کودکانمان شیوه های استدلالی و چیستی را به کار بریم و به اقامه دلیل و برهان بپردازیم. و نگرش دیگر، که به دیدگاه عرفانی ما نزدیک است و مبتنی بر روانشناسی تبلیغ است، این که باید به تجربه های دینی توجه کنیم و در جهت گسترش و بسط این دیدگاه حرکت کنیم. که تجربه های دینی با زندگی انسان سازگار است یعنی گسترش این باور که احساس مذهبی ریشه در نهاد انسان دارد و احساس دینداری ما با احساس های شخصی و دنیوی ما در یک جهت حرکت می کند و تعارضی در آن نیست.
وی یادآور شد: این نگرش که پرورش فطرت انسانی است و ریشه آن، وجود باور در فهم مذهب است بسیار مهم است و می تواند ما را در جهت ارتقا شخصیت مذهبی کودکان کمک کند.
حاجیان‌زاده اظهار امیدواری کرد که وجود مبارک امام رضا(ع) و عنایت آن حضرت به ارادتمندان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت، گام های ما را در این مسیر مستحکم تر کند و هرسال شاهد گسترش بیشتر و تاثیر افزون تر این فعالیت ها در جامعه کودک و نوجوان کشور باشیم.
از برگزیدگان کودک و نوجوان جشنواره رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسمی تجلیل به عمل آمد که چهار عضو مرکز فرهنگی هنری شماره 4 به نام های فاطمه حق نظری،محدثه نظری،مریم گل آقایی،فاطمه روحانی به همراه مربی خود هدی احمدی که در بخش نمایشنامه خوانی رضوی در رده سنی ج رتبه اول را به دست آورده بودند از سوی مدیرعامل کانون تقدیر به عمل آمد.
لازم به ذکر است پس از تغییرات صورت گرفته در نحوه برگزاری جشنواره رضوی، شیوه نامه ها و فراخوان های جشنواره به مراکز فرهنگی هنری در سطح استان ارسال شد.سپس اعضای علاقه مند بیش از 800 اثر خود را به دفتر استان ارسال و این آثار از سوی داوران مجرب بر اساس ملاک های داوری مورد قضاوت قرار گرفت که با توجه به شیوه نامه در هر قسمت 8 درصد آثار به دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در تهران ارسال شد.