استفاده از فرصت هفته ملی کودک برای ترویج فرهنگ دینی و ملی

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان ضمن قدردانی از تلاش های کانون پرورش فکری به منظور برگزاری باکیفیت برنامه های هفته کودک، بر حضور جدی دستگاه ها در فعالیت های متناسب با این ایام تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،جلسه کمیته برگزاری هفته ملی و روز جهانی کودک با حضور مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری،مدیر کل کانون استان و دیگر اعضاء در سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد.
جمشیدی رییس ستاد بزرگداشت هفته ملی کودک با تبریک ایام هفته دفاع مقدس،آرامش و امنیت امروز کشور را مدیون جانفشانی ها و ایثارگری های شهدای جنگ تحمیلی دانست. وی ضمن تشکر از تلاش های مجموعه کانون پرورش فکری در برنامه ریزی جهت برگزاری باکیفیت هفته ملی کودک، بر برگزاری منظم اینگونه جلسات با هدف بررسی نقاط قوت و ضعف و هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه های فرهنگی تاکید کرد.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان نقش مربیان و معلمان را در تربیت صحیح کودکان حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: امروز دشمن برنامه های مختلفی را برای تغییر فرهنگ جامعه در نظر گرفته است و با توجه به این موضوع غفلت از مقوله آموزش اصولی خانواده ها و هم چنین تربیت کودکان بر اساس آموزه های دینی اثرهای جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.
وی سنین کودکی را دوران تشکیل شخصیت یک انسان عنوان و خاطر نشان کرد: تمامی دستگاه های فرهنگی باید با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری تمامی تلاش خود را در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و رفع مشکلات فرهنگی به کار گیرند.
این مسوول با اشاره به هفته ملی کودک از سازمان های مرتبط خواست برنامه های مریوط به کودکان را فقط مختص این ایام ندانند بلکه در طول سال نیز فعالیت های شاد و متنوعی را همواره برای فرزندان پیش بینی کنند.
در ادامه این نشست عسگری فر دبیر ستاد بزرگداشت هفته ملی کودک، برگزاری این جلسات را در راستای هماهنگی های بیشتر برای برپایی فعالیت های هفته کودک لازم و ضروری دانست و از سازمان های عضو ستاد برگزاری خواست تا حضور جدی و موثر در فعالیت های این ایام داشته باشند.
مدیر کل کانون با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی برای کودکان تاکید کرد: در دین اسلام توصیه های زیادی به منظور تربیت صحیح و پرورش استعداد و خلاقیت کودکان و نهادینه شدن فرهنگ دینی در این گروه سنی شده است که این موضوع نشان دهنده تاثیر فراوان تربیت دوران کودکی در آینده و سعادت زندگی انسان می باشد.
وی شعار هفته ملی کودک امسال را بادبادک امید؛ شادی، دانش، آرامش عنوان و خبر داد:کانون پرورش فکری در این هفته فعالیت ها و کارگاه های متنوعی را در تمامی مراکز 60 گانه خود برگزار خواهد کرد و در 16 مهرماه جشنی را به مناسبت 8 اکتبر روزجهانی کودک با حضور کودکان اصفهانی برپا خواهد نمود.نمایشگاه فعالیت های کانون از 15 الی 21 مهرماه در مجتمع فرهنگی هنری واقع در پل فلزی،بوستان کودک دیگر برنامه ای بود که عسگری فر به آن اشاره کرد.
دبیر ستاد بزرگداشت هفته ملی کودک در پایان پیمان نامه حقوق کودک را به عنوان یک کنوانسیون بین المللی مورد اشاره قرار داد و افزود:این پیمان نامه یک کنوانسیون بین المللی است که حقوق مدنی،اجتماعی و فرهنگی کودکان را در 52 ماده عنوان می کند که این کنوانسیون امروز مورد قبول اکثریت کشورهای جهان می باشد و به این ترتیب مقبول ترین سند حقوق بشر در تاریخ به شمار می آید.
در ادامه این جلسه نمایندگان سازمان های حاضر نظرات خود را در جهت برگزاری هرچه بهتر برنامه های هفته ملی کودک عنوان و فعالیت های پیش بینی شده خود را برای این ایام بیان کردند.