برگزاری اولین جلسه شورای برنامه ریزی استان اصفهان با مدیریت کودکان و نوجوانان

استاندار اصفهان از تشکیل کارگروه کودک و نوجوان زیر نظر کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری و با مسوولیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،40 نفر از کودکان اصفهانی به نمایندگی از کودکان استان به مناسبت روز جهانی کودک با استاندار دیدار کردند.
در این نشست صمیمی دکتر زرگرپور با تبریک این روز به تمامی کودکان جهان به ویژه کودکان مظلوم غزه اظهار امیدواری کرد که آرامش و صلح حقیقی برای تمام کودکان سراسر جهان بر قرار گردد.
وی با اشاره به شعار دانش،شادی،آرامش،کودکان را به جدیت درتحصیل تشویق نمود و عنوان کرد:شما به عنوان آینده سازان کشور و مدیران آینده باید با بهره مندی از علم،دانش و تقوا مسوولیت های کشور را بر عهده بگیرید و در راهتوسعه ایران اسلامی بکوشید.
استاندار با تشکیل نمادین شورای برنامه ریزی استان با حضورکودکان و نوجوانان خواسته ها و دغدغه های حاضران را شنید.جاری شدن آب در زاینده رود،توسعه و تجهیز پارک ها،افزایش وسایل سرگرمی و بازی،تهیه امکانات کودکان معلول ونابینا،افزایش محیط های ورزشی،کاهش آلودگی هوا و افزایش تعداد کتابخانه ها از جمله مهمترین درخواست های اعضای برگزیده مراکز کانون بود که در این جلسه از سوی کودکان ونوجوانان مطرح گردید.
استاندار اصفهان نیز پس از شنیدن صحبت های کودکان از تشکیل کارگروه کودک و نوجوان خبر داد و افزود:این موضوع زیر نظر کارگروه اجتماعی و فرهنگی استانداری وبا هدف ساماندهی فعالیت های مربوط به کودکان و نوجوانان و با مسوولیت کانون پرورش فکری تشکیل خواهد شد.وی فعالیت برای این گروه سنی را حائز اهیمت فراوان دانست و بیان کرد:کانون پرورش فکری مجموعه ای هدفمند و موثر در راستای پرورش استعدادها و خلاقیت های کودکان می باشد و لازم است با مساعدت تمامی مسوولین سطح پوشش فعالیت های متنوع کانون هرچه بیشتر افزایش پیدا کند.
دکتر زرگرپور هم چنین در پاسخ به خواسته های کودکان بهترین راهکار برای زنده شدن زاینده رود و رفع مشکل کم آبی را ترویج فرهنگ بهینه مصرف دانست و گفت:با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر و کمبود منابع آب لازم است کودکانبا یادآوری صرفه جویی و آموزش مصرف صحیح به دیگران و خانواده ها در ترویج این فرهنگهرچه بیشتر مشارکت کنند.
مدیر کل کانون نیز ضمن تشکر از استاندار اصفهان به جهت میزبانی از کودکان در روز جهانی کودک،به تشریح مهمترین مهمترین فعالیت های کانون درهفته کودک پرداخت.وی هم چنین با اشاره به رشد 50 درصدی شرکت کنندگان در کلاس های ویژه تابستان و افزایش چهل درصدی میزان کارگاه ها اظهارنظر کرد:کانون پرورش فکری بانیاز سنجی فعالیت های مورد نیاز کودکان سعی بر برآورده ساختن انتظارات خانواده هابه بهترین شکل ممکن را دارد.
سید حامد عسگری فر مراکز کانون استان اصفهان را بیشترین تعداد در سطح کشور دانست و اظهار کرد:60 مرکز ثابت،سیار و پستی در استان فعالیت های 40 گانه فرهنگی،هنری و ادبی را برای علاقه مندان برگزار می کنند و به یاری خداونددر دهه فجر امسال یک مرکز فراگیر دیگر با هدف ارائه خدمات به کودکان با نیازهای خاص افتتاح خواهد شد.
وی در پایان با تشکر از استاندار اصفهان به جهت مصوبه تشکیل کارگروه کودک و نوجوان ابراز امیدواری نمود که با برپایی این جلسات،دستگاه های فرهنگی به صورت یکپارچه و با ساماندهی منظم به برنامه ریزی و اجرای فعالیت های باکیفیت برای کودکان و نوجوانان استان اصفهان مبادرت ورزند.