آغاز هشتمین جشنواره استانی قصه گویی

هشتمین جشنواره استانی قصه گویی با حضور کودکان و نوجوانان علاقه مند و با اجرای 34 قصه گو در مرکز فرهنگی هنری شاهین شهر در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،هشتمین جشنواره استانی قصه گویی با حضور کودکان و نوجوانان و خانواده های علاقه مند در مرکز فرهنگی هنری شاهین شهر در حال برگزاری است.
مدیر کل کانون در آیین افتتاحیه این جشنواره با اشاره به قدمت و پیشینه قصه گویی،عنوان کرد: خداوند مهربان خود بالاترین قصه گو است و در تمامی کتاب های آسمانی به ویژه قرآن کریم با بیان قصه های مختلف به دنبال بیداری انسان ها و آگاه ساختن آن ها به هدف خلقتشان می باشد.
وی با تاکید بر تاثیر بالای قصه گویی در سازندگی شخصیت کودکان،گفت:با توجه به اهمیت فعالیت قصه گویی در مراکز کانون استان اصفهان،مفاهیم سوره مبارکه قصص به صورت ویژه در مراکز کانون برای اعضا و با استفاده از ابزارهای فرهنگی هنری آموزش داده شد که این طرح با استقبال خانواده ها نیز همراه بود.
دبیر جشنواره قصه گویی هم چنین با اشاره به برگزاری 20 جشن قصه گویی در مراکز کانون،فرآیند محور بودن را ویژگی مثبت این مهارت در کانون دانست.عسگری فر در ادامه از برپایی 2 کارگاه آموزشی ویژه مربیان مهدکودک و معلمان دوره ابتدایی خبر داد و افزود: کانون این آمادگی را دارد که با همکاری سازمان رفاهی تفریحی شهرداری شاهین شهر دوره های آموزش مهارت قصه گویی را ویژه مادران برگزار کند تا آن ها بتوانند با استفاده از این فرهنگ کهن،آموزه های دینی و ملی را به صورت عمیق در کودکان نهادینه کنند.
پس از مراسم افتتاحیه،22 قصه گو در دو نوبت صبح و بعدازظهر به اجرای قصه های خود برای کودکان و نوجوانان پرداختند.
"در جست و جوی خدا، مروارید علم، سکاکی، هدیه پری، سلطان و آهو، صد سکه طلا، خجه ته چاه، پیر جوان و انسان پیر، دل خوشی، درخت دستکشی" ده قصه ای بود که توسط قصه گویان بخش آزاد و مربیان کانون در صبح روز اول اجرا شد.
در دو نوبت بعدازظهر نیز 12 قصه ی دیگر میهمان کودکان و نوجوانان بانشاط حاضر در مرکز شاهین شهر بود. "کلاغ خنزر پنزر، بجنبان ریش را، دختر نارنج، ماه پیشانی، نبرد رستم با دیو سپید، هدیه خوبان، عباس تنوری، قصه زندگی، هفت برادر، یک نردبان و دو هندوانه، میخ خانه پدری و خوشبخت ترین اسیر" قصه هایی بود که با دو شیوه با ابزار و بدون ابزار در بعد از ظهر نخستین روز جشنواره اجرا شد.
اجرای برنامه دکلمه خوانی و موسیقی از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه بود که توسط اعضای مرکز شاهین شهر و شماره 8 برگزار شد.
شایان ذکر است پس از داوری های صورت گرفته،از میان 95 قصه رسیده به دبیرخانه جشنواره 34 قصه گو به جشنواره استانی راه یافتند که طی دو روز در مرکز فرهنگی شاهین شهر به اجراهای قصه های خود برای کودکان و نوجوانان علاقه مند به قصه گویی می پردازند.