کارگاه قصه گویی با عنوان مهارت، بیان و خلاقیت

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،کارگاه آموزشی قصه گویی با عنوان مهارت،بیان و خلاقیت ویژه 60 نفر از مربیان مهدکودک و معلمان مقطع ابتدایی شاهین شهر در دو روز برگزار شد.
در این کارگاه بصیرپور معاون فرهنگی کانون استان اصفهان پس از تعریف مفهوم قصه، با بیان شیوه های موثر در قصه گویی عنوان کرد: قصه گو باید با استفاده از ابزارهای مختلف بتواند مفاهیم مورد نظر خود را به بهترین شکل به مخاطبین خود منتقل کند.
وی قصه گویی کتابخانه ای، نقالی و پرده خوانی را مهمترین روش های قصه گویی بیان و گفت: شناخت صحیح از مخاطبین و ویژگی های آن ها یکی از مهم ترین راهکارهای اجرای یک قصه ی خوب از سوی قصه گو می باشد و هرمقدار قصه هنری تر و دارای خلاقیت و بیان بهتری باشد به همان انداره تاثیر بیشتری نیز خواهد داشت.
بصیر پور قصه، قصه گو و قصه شنونده را سه رکن اصلی یک اجرا عنوان و خاطر نشان کرد:برگزاری جشنواره های قصه گویی در تبادل تجربیات میان قصه گویان و هم چنین رشد سطح کیفی قصه ها حائز اهمیت می باشد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به عنوان مهم ترین نهاد متولی حوزه کودک و نوجوان از گذشته ها به ترویج این هنرکهن ایرانی اقدام نموده و آموزش قصه گویی به خانواده ها را پیگیری و اجرا می کند.