برگزاری نشست تخصصی با موضوع راهکارهای افزایش میزان مطالعه در فرزندان

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، نشست تخصصی با موضوع نقش خانواده ها در ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی در مرکز گز برگزار شد.
بصیر پور معاون فرهنگی کانون استان در ارتباط با سیر پیدایش ادبیات کودک ونوجوان، نقش والدین در تشویق به مطالعه، تاثیر کتاب در شکل گیری شخصیت فرزندان، بررسی عوامل عدم رغبت نوجوانان به مطالعه، راههای تقویت و ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتابهای غیردرسی و نحوه انتخاب کتاب مناسب نکاتی را برای والدین مطرح نمود و در ادامه نیز پاسخ گوی سوالات والدین در مسائل مرتبط با این موضوعات شد.
هم چنین همزمان با هفته ی کتاب و کتاب خوانی نشست تخصصی "راهکارهای افزایش میزان مطالعه در فرزندان" با حضور والدین درمرکز فرهنگی هنری شماره 1 اردستان برگزار شد.
طلایی،استاد دانشگاه محوریت صحبت خود را در این نشست بررسی فرهنگ مطالعه در کشور قرار داد و تأکید کرد: سرانه ی مطالعه در کشور نسبت به متوسط جهانی پایین است و این برای ما با وجود پشتوانه های عمیق فرهنگی جای تاسف دارد. وی در ادامه با اشاره به الگوهای های کاملی که دین اسلام در اختیار ما قرار داده است لزوم بهره مندی از سبک زندگی و شیوه های تربیتی بزرگان دین را حائز اهمیت دانست.
در ادامه ی این نشست کتاب های مفید در خصوص ترغیب فرزندان به مطالعه از جمله کتاب "50 روش ساده علاقه مند کردن فرزندان به مطالعه" و کتاب "چگونه فرزندانمان را به مطالعه تشویق کنیم" معرفی گردید.
اجرای دکلمه و سرود با موضوع کتاب از دیگر برنامه های صورت گرفته در این نشست بود. در پایان نیز به منظور ترویج فرهنگ کتاب خوانی، کتاب های آموزشی جیبی به حضار اهدا گردید.