دوره ی آموزشی "برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون"

مدیر کل کانون با اشاره به ضرورت برنامه ریزی و اهمیت اجرای آن، نیاز سنجی از اعضا و تلاش در جهت رفع آن را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، همزمان با هفته ی پژوهش، واحد آموزش و پژوهش کانون استان با برگزاری یک دوره ی آموزشی با عنوان "برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون" مربیان مسوول مراکز استان را بیش از پیش به ضرورت آموزش و پژوهش در انجام فعالیت های خود آگاه ساخت.
مدیر کل کانون با حضور در این دوره، بر ضرورت برنامه ریزی و اهمیت اجرای آن در مراکز فرهنگی هنری کانون تاکید کرد و پویایی و عدم یکنواختی برنامه ها را از نتایج ارزشمند این موضوع دانست. عسگری فر همچنین نیاز سنجی اعضاء و برنامه ریزی جهت رفع آن را محور کار مراکز بیان کرد.
وی خطاب به مربیان مسئول مراکز خاطر نشان کرد: آموخته های خود در این دوره های آموزشی را در مراکز به صورت عملی پیاده کنید تا شاهد بازدهی و اثربخشی این دوره ها بوده و درنتیجه پیشرفت محسوس فعالیت ها را شاهد باشیم.
بصیرپور معاون فرهنگی کانون استان به عنوان مدرس این دوره، ضمن تعریف برنامه ریزی، ضرورت استفاده از آن را در مراکز متذکر شد. وی با توضیح فرآیند برنامه ریزی به شرح عناصر آن از جمله نیاز سنجی، هدف گذاری، تعیین محتوا و شیوه های اثر بخشی فعالیت ها و برنامه ها در مراکز فرهنگی، هنری پرداخت.
تشکیل کارگاه از جمله برنامه های این دوره آموزشی می باشد که در آن پس از طرح یکی از نیازهای مراکز به ترتیب اولویت، با مشارکت مربیان اهداف کلی و رفتاری مشخص و پس از ارزش یابی با تکمیل فرآیند برنامه ریزی، بهترین برنامه جهت رفع نیاز مورد بحث بررسی می شود.
شایان ذکر است این دوره آموزشی از 23 آذر ماه آغاز گردیده و تا 27 همین ماه در قالب دو گروه ویژه مربیان مسوول مراکز ادامه دارد.