برای جذب و پایدارسازی اعضاء در مراکز برنامه ریزی کنید

گردهمایی مربیان مسوول مراکز کانون پرورش فکری استان اصفهان در مرکز شماره 2 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، گردهمایی مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور مدیر کل کانون،معاون فرهنگی و کارشناسان برگزار شد.
عسگری فر ضمن تشکر از تمامی همکاران ستادی،از کلیه ی مربیان مراکز به جهت فعالیت های پربار،متنوع و باکیفیت خود در ایام الله دهه ی مبارک فجر قدردانی کرد.
وی خطاب به مربیان مسوول گفت: قدر و ارزش فعالیت های خود را بدانید و سعی کنید هر روز خود در کانون را با نیت انجام کار خیر آغاز کنید و مانند همیشه پرتلاش در خدمت آینده سازان ایران اسلامی باشید.
مدیرکل سخنان خود را با موضوع پیش بینی برنامه های فعالیت مراکز در سال 94 ادامه داد و افزود: در کمیسیون های که امروز با حضور کارشناسان فرهنگی،هنری و ادبی تشکیل می شود، برنامه ی سال 94 بر اساس اولویت ها و نیاز سنجی های مراکز پیش بینی و مورد بحث و برسی قرار می گیرد.
عسگری فر هم چنین با اشاره به طرح "مهارت های زندگی" اظهار کرد: فعالیت مراکز در این زمینه در سال 94 نیز برای سومین سال با کیفیت هرچه بیشتر  ادامه می یابد و مسوولین مراکز با برنامه ریزی و با استفاده از شیوه های خلاق، مهارت های ده گانه ی این طرح را با هدف نهادینه کردن آن ها در اعضا، در سال پیش رو تکمیل کرده به صورتی که تاثیر آن در اعضا قابل مشاهده باشد.  
این مسوول هم چنین با بیان اهمیت کتاب خوانی و فرهنگ مطالعه در فعالیت های کانون خاطرنشان کرد: طرح کتاب خوانی در سال 94 از جمله برنامه هایی است که اجرای با کیفیت آن در مراکز سراسر استان ضروری است و به همین منظور مسوولین مراکز باید طرح خود را با موضوع کتاب خوانی به صورت جداگانه برای کودک و نوجوان با شیوه ای جذاب آماده کرده به صورتی که در این طرح تمام فرآیند کتاب خوانی به صورت مناسب در نظر گرفته شده باشد.
عسگری فر در ادامه موضوع "شیوه های جذب و پایدارسازی اعضا" را مورد تاکید ویژه قرار داد و افزود: این موضوعی است که تمامی نیروهای فعال در مراکز در آن سهیم هستند چرا که کودکان و نوجوانان با تعامل و ارتباط مناسب با مربیان است که بر حضور خود در مراکز کانون پرورش فکری استمرار می بخشند.
مدیر کل کانون ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع طرح "نوآوران" در سال جدید به این مسئله اختصاص پیدا کرده و مسوولین مراکز باید با مشارکت سایر مربیان به بحث و بررسی این موضوع بپردازند و نتایج خود را در گردهمایی اردیبهشت ماه ارائه کنند.وی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به آمارگیری کتاب ها در مراکز از مربیان مسوول خواست تا این مسئله را با دقت و جدیت انجام دهند.
پس از سخنان مدیر کل، بصیرپور معاون فرهنگی کانون استان نیز نکاتی را درباره مراحل آمارگیری بر اساس شیوه نامه بیان کرد و سپس زمان بندی آمارگیری را بر اساس آخرین رقم دفتر ثبت برای مسوولین مراکز مشخص نمود.
در ادامه نیز سید احمد امیری ،بهرام صفری و رهام اعظمی فر نکاتی را درباره مسائل اداری،مالی و رایانه ای مطرح و پاسخ گوی سوالات مسوولین مراکز بودند. همچنین کلیپی از برنامه های مراکز در ایام الله دهه مبارک فجر پخش شد و از برگزیدگان کشوری و استانی دو طرح گزارمان نویسی و پنجره هستی قدردانی به عمل آمد.
برپایی کمیسیون های مراکز با حضور کارشناسان فرهنگی،هنری و ادبی و بحث و بررسی درباره پیش بینی برنامه های سال 94 پایان بخش این گردهمایی یک روزه در مرکز شماره 2 کانون بود.