کد خبر: 240461
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
بازدید 2048
مهمترین فعالیت های واحد کارشناسی هنری کانون استان در سال 93

شرکت در فراخوان های کشوری و بین المللی، کلاس های ویژه هنری فصل تابستان،فضاسازی ویژه برنامه های مختلف،برگزاری مسابقات هنری و نشست های تخصصی از جمله فعالیت های این واحد در سال 93 بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، واحد کارشناسی هنری استان در سال 1393 فعالیت های متنوعی را در زمینه های مختلف هنری در سطح استان انجام داده است که نمونه های زیر از جمله ی آن موارد می باشد.
شرکت در فراخوان های کشوری و بین المللی با هدف شناسایی و معرفی قابلیت ها و توانمندی های هنری اعضا و مربیان و تشویق اعضا، از فعالیت های مستمر واحد هنری استان می باشد.
فراخوان های بین المللی شرکت شده در سال 93 مسابقه بین المللی هیکاری ژاپن 2014، فراخوان بین المللی بلاروس، اسلوونی، بلغارستان، چک و فراخوان بین المللی "من و محله ی من" می باشد.
 فراخوان نقاشی رضوی، عکاسی رضوی، جشنواره دوسالانه ی سراسری مربیان و کارشناسان هنری، مسابقه نقاشی شهر من محله من، عفو و گذشت (آذربایجان غربی) ، عکاسی با موضوع "حمل و نقل" و جشنواره خورشید ولایت (مشهد مقدس) از جمله فراخوان های کشوری هستند که کانون استان اصفهان در آن حضوری فعال داشت.
کلاس های ویژه هنری با هدف ایجاد خلاقیت از طریق هنر و پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با عناوین نقاشی، سفال، خوشنویسی، موسیقی، نمایش عروسکی ،عکاسی و... در نیمه ی اول سال در مراکز فرهنگی هنری دائر گشت که استقبال خوب کودکان و نوجوانان را به همراه داشت.
هم چنین برگزاری کارگاه های فرآیند محور نمایش عروسکی، تئاتر کاغذی و نمایشنامه خوانی در مراکز، شرکت در اولین فراخوان نمایش عروسکی کارشناسان،تعامل با گروه های نمایشی آزاد جهت اجرا در مراکز و ... پیگیری و اجرا گردید.
چهارمین مسابقه ی نمایشنامه خوانی اعضای مراکز استان اصفهان نیز هم زمان با دهه فجر از دیگر برنامه های برگزار شده توسط واحد کارشناسی هنری استان در سال 93 می باشد.
فضا سازی غرفه ی کانون و برپایی ایستگاه نقاشی در روز قدس و 22 بهمن در میدان امام، نمایشگاه های پژوهش،کتاب، کودک و نوجوان در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این واحد در این سال می باشد که فضا سازی نمایشگاه هفته ی ملی کودک به همراه برپایی ایستگاه نقاشی، پویا نمایی و سفال را نیز می توان به آن افزود.
این واحد در ایام الله دهه مبارک فجر و هفته ملی کودک نیز ویژه برنامه هایی متنوعی را برگزار کرد.کلاس های ویژه پویانمایی و اردوی آموزشی مربیان هنری از جمله فعالیت های کارشناسی هنری در سال گذشته بود.
ساخت دکور ویژه برنامه ها و جشنواره ها با توجه به این که بر جذابیت و زیبایی برنامه بسیار تاثیرگذار است از دیگر فعالیت های این واحد می باشد که می توان به عنوان نمونه به جشنواره قصه گویی، جشنواره سرود، گردهمایی "پیشکسوتان"، گردهمایی "قرآن دوست بچه ها"، برنامه ی افتتاحیه ی مرکز نجوم، جشن پیروزی انقلاب اسلامی و ویژه برنامه ی واحد ادبی با عنوان "یه رش بگرد تو شهردون"اشاره کرد.
واحد کارشناسی هنری استان اصفهان در راستای به روز رسانی آگاهی و مهارت مربیان در زمینه های مختلف هنری در طول سال نشست های متعددی را برگزار می کند که در سال 93 نشست تخصصی ارتباط با کودک، نشست تخصصی عکاسی و پویانمایی از جمله ی آنان می باشند. از دیگر نشست های برگزار شده در سال 93، جلسات نشست با والدین جهت معرفی شیوه های عملکرد فعالیت های هنری و معرفی کانون می باشد.
بازدید کارشناسان هنری از کلاس های ثابت و ویژه ی هنری در سراسر استان با هدف هدایت و نظارت بر عملکرد مربیان هنری و ارتقای توانایی آنها یکی از فعالیت های مهم واحد کارشناسی هنری در طول سال می باشد که با توجه به میزان تاثیرگذاری آن بر سیر کاری مربیان و پیشرفت اعضای هنری حائز اهمیت ویژه است.