کار با کودک ارزشمند است و باید جدی گرفته شود

گردهمایی آموزشی دو روزه مربیان ویژه هنری کانون استان با حضور مجتهد، مدرس هنر و مدیر سابق آفرینش های هنری کانون در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،گردهمایی آموزشی مربیان ویژه هنری کانون استان با سخنرانی مدیر کل کانون در مرکز شماره 2 آغاز شد.
عسگری فر هدف از برگزاری این گردهمایی را افزایش مهارت های هنری مربیان از سوی اساتید هنری عنوان کرد و گفت:آموزش مربیان ویژه در کانون استان سابقه طولانی دارد و این گردهمایی هرساله در استان برگزار می شود.
وی به تنوع فعالیت های هنری کانون استان اشاره کرد و افزود:حجم کلاس های ویژه کانون اصفهان در این 4 سال گذشته سه برابر شده است و فعالیت های جدیدی مانند پویانمایی،نمایش عروسکی،ساخت عروسک ،عکاسی،موسیقی کودک و ... به این فعالیت ها اضافه شده که استقبال خانواده ها را در پی داشته است.
مدیر کل در ادامه به تبیین ویژگی های اصلی یک مربی در کانون پرداخت و گفت:پیش شرط کار با کودکان و نوجوانان علاقه مندی و اشتیاق به این موضوع است و در صورتی که علاقه ی کار با کودکان در مربیان باشد موضوعات دیگر نیز راحت تر محقق می شود.
وی نظم و حوصله را دو ویژگی مهم مربیان برشمرد و در توضیح این دو موضوع اظهار کرد:مربی باید نظم فکری داشته باشد و این بحث در کار با کودک از اهمیت بیشتری برخوردار است.عسگری فر افزود:نظم رفتاری نیز باید از سوی مربیان جدی گرفته شود زیرا کار با کودک ارزشمند است و مربیان می توانند با ارتباط و تعامل صمیمی با مخاطبین خود کیفیت آموزش های خود را افزایش دهند.
این مسوول لازمه کار با کودکان را حوصله و داشتن صبر عنوان کرد و گفت:مهتمرین کار یک مربی کودک داشتن صبر و حوصله است و تحقق این موضوع بستگی به علاقه مندی به فعالیت در محیط کودکان می باشد.
مدیر کل،مربی کودکان معصوم بودن را یک فرصت مناسب بیان کرد و افزود: تنها مربیانی در کلاس های تابستانی کانون حضور خواهند داشت که در این گردهمایی شرکت کنند و امسال فعالیت مربیان ویژه از سه طریق مسوول مرکز،کارشناسان و خانواده ها ارزیابی می شود.
در ادامه این گردهمایی فرقدانی کارشناس مسوول هنری استان نیز در سخنانی با تاکید بر ارتباط صحیح مربیان با کودکان گفت:کارگاه های هنری کانون زمینه ای برای رشد و شکوفایی استعداد کودکان می باشد و مربیان باید با رفتار خود علاقه و اشتیاق حضور مجدد مخاطبین خود در کانون را دو چندان کنند.وی افزود:نقاشی کودک دید و بینش آنان را نسبت به محیط پیرامون خود نشان می دهد.
شایان ذکر است کارگاه آموزشی مربیان ویژه هنری کانون استان در دو روز و با حضور مجتهد مدیر سابق آفرینش های هنری کانون در حال برگزاری است.