مربیان کانون استان اصفهان در میان برگزیدگان کشوری گزارمان نویسی

اسامی برگزیدگان گزارمان‌نویسی(گزارش‌های ماهانه نقد کتاب) مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد.

به گزارش اداره‌ کل روابط عمومی و امور بین‌ الملل کانون، مدیر‌کل آفرینش‌ های فرهنگی کانون با اعلام خبر برگزیده شدن 56 اثر مربیان کانون توضیح داد که در سال‌های 94- 93 در مجموع 886 مربی کانون در سراسر کشور درباره‌ی 60 عنوان کتاب منتخب از 47 نویسنده تعداد پنج ‌هزار و 847 برگه گزارمان نوشتند که داوران استانی در مرحله نخست تعداد دو هزار و 667 نسخه گزارمان را به قلم 381 مربی در سطح «بسیار خوب» شناختند و در نهایت داوران مرحله نهایی از بین این تعداد، 56 اثر از 48 نفر را به عنوان برگزیده‌ی کشوری انتخاب کردند.

محسن حموله به بهانه‌ ی آغاز بیست و سومین دوره هفته‌ ی کتاب و کتاب‌ خوانی جمهوری اسلامی ایران گفت: فعالیت‌ های کانون برای گسترش فرهنگ کتاب ‌خوانی در بین مربیان مراکزش، نتایج بسیار درخشانی در افزایش میزان سطح مطالعه‌ ی اعضای کودک و نوجوان به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: کتاب خوانی یکی از فعالیت‌ های بنیادین و اثربخش مراکز فرهنگی‌ هنری کانون است که به افزایش دانش و اندوخته‌ های علمی مربیان می‌ انجامد و در عین حال گزارمان‌ نویسی نیز موثرترین ابزار برای انعکاس دیدگاه‌ های مربیان به دست ‌اندرکاران و فعالان عرصه‌ی فرهنگ، ادبیات و هنر کودک و نوجوان به شمار می‌ رود.

مدیر‌کل آفرینش‌ های فرهنگی کانون با اشاره به گرامیداشت هفته‌ ی کتاب و کتاب‌خوانی افزود: نوشتن گزارمان، مشق مربی‌ گری است؛ این که کودکان، جان متن را چگونه دریابند و در جهان کتاب چگونه زندگی کنند، به هنر مربی بستگی دارد.

حموله ادامه داد: در طول بیست دوره گذشته برنامه ‌ی گزارمان ‌نویسی، همواره هدف این بوده که مربیان به عنوان مهم ‌ترین واسطه‌ های تربیتی کودکان و نوجوانان، بیشتر با کتاب مانوس شوند و در این مسیر، تحلیل و نگاه انتقادی‌ شان را با نوشتار مرور کنند و دریافت خود را با نویسنده و ناشر در میان بگذارند.

 

برگزیدگان استان اصفهان/ گزارمان کتاب 1393-1394

 

عنوان کتاب        

نام نویسنده یا مترجم  

نام مربی

مرکز فرهنگی هنری

هیچکس جراتش را ندارد

حمیدرضا شاه آبادی

هدی احمدی

مربی فرهنگی مرکز شماره4

آنسوی پرچین خیال

عبدالصالح پاک

اعظم قاسمی فلاورجانی

مربی مسوول مرکز فلاورجان

قصه های سر و ته

محمدرضا شمس

اعظم قاسمی فلاورجانی

مربی مسوول مرکز فلاورجان

 

 

برگزیدگان استان اصفهان/ گزارمان کتاب 1392-1393

 

عنوان کتاب

نام نویسنده یا مترجم

نام مربی  

مرکز فرهنگی هنری   

چگونه یک استخوان تبدیل به سنگواره می شود

ملیسا استوارت

اعظم کریمیان

مربی مسوول مرکز گز