تقویت ارتباط های برون سازمانی توسط مسوولین مراکز با توجه به راهبرد مدیرعامل کانون

مدیر کل داشتن روحیه روابط عمومی در مسوولین مراکز با هدف افزایش شناخت صحیح مخاطبان به این مجموعه را دارای اهمیت دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،گردهمایی مسوولین مراکز کانون با حضور مدیر کل،کارشناسان و مسوولین مراکز برگزار شد.

عسگری فر در بخش اول سخنان خود با اشاره به نکاتی که مدیر عامل کانون در گردهمایی مدیران تاکید کرده بود گفت:مدیر عامل کانون ساماندهی مدیریت برون سازمانی را در این مجموعه ضروری عنوان نموده و بر پرهیز از روحیه دورن گرایی در کانون تاکید دارند.

مدیر کل کانون بالا رفتن شناخت مخاطبان شامل مسوولین،خانواده ها،معلمان،مدیران مدارس و از همه مهم تر بچه ها از کانون پرورش فکری را یکی از اهداف داشتن روحیه روابط عمومی در مسوولین مراکز دانست و گفت:مربیان مسوول مراکز باید علاوه بر انجام فعالیت های متنوع فرهنگی،هنری و ادبی در کانون،ارتباطات خود را با دیگر سازمان ها و نهادهای شهرستان ها به صورت مناسب ساماندهی نمایند.

مدیر کل در ادامه با اشاره به هفت گام اساسی در برقراری ارتباط موثر گفت:هنر خوب شنیدن که عبارت است از هماهنگی لازم بین ارتباط کلامی و غیرکلامی اولین اصل ارتباط موثر می باشد.

تمرکز بر سخنان گوینده،راست گویی و عدم ابهام در صحبت کردن و همدلی و هم زبانی نکات دیگری بود که عسگری فر در همین راستا مورد تاکید قرار داد.

وی حفظ آرامش و احترام به طرف مقابل و ابراز عقیده به شیوه مناسب را از دیگر اصول ارتباط موثر عنوان کرد و گفت:خودشناسی و افزایش آگاهی و هم چنین شناسایی افکار تحریف شده می تواند در ایجاد یک تعامل و همکاری در محیط اداری موثر باشد.

بخش دوم سخنان مدیر کل درباره فعالیت های فرهنگی در کانون استان بود.وی با اشاره به این برنامه ها گفت:در فعالیت هایی با موضوعات فرهنگی باید پیش بینی برنامه ها به صورت دقیق و مناسب صورت گیرد که لازمه تحقق آن نیازسنجی صحیح و سپس هدف گذاری واقعی می باشد تا به این وسیله کار به صورت باکیفیت و نه رفع تکلیفی انجام شود.

وی با اشاره به جلساتی که با حضور مدیر کل،کارشناس مسوول فرهنگی و کارشناسان مراکز فرهنگی،هنری برگزار شد گفت:در این جلسات تمامی مراکز یک به یک مورد بررسی قرار گرفتند و آمارها،پیش بینی برنامه ها و گزارش بازدیدها به صورت دقیق ازریابی شد.

عسگری فر مراکز کانون استان را پویا،زنده و پرکار ارزیابی کرد و گفت:این موضوع حاصل تلاش های تمامی همکاران کانون می باشد و مسوولین مراکز باید با سیاست گذاری صحیح این روند را به شکل مناسب ادامه دهند.

ویژه برنامه های دهه مبارک فجر موضوع بعدی بود که مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان نکاتی را درباره آن عنوان کرد.وی زمینه سازی به جهت حضور و مشارکت هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان در برنامه های مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از وظایف این کمیته برنامه ریزی و بسترسازی مناسب به جهت آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با آرمان ها،اهداف و خدمات انقلاب اسلامی می باشد.

وی هم چنین در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش های معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی کانون گفت:با تلاش پیگیرانه این معاونت،فوق العاده ویژه از سال گذشته و حق مسوولیت از سال جاری پرداخت گردید.مدیر کل کانون استان اصفهان افزود:در راستای امور رفاهی کارکنان نیز طرح پایش سلامت از طرف معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی کانون و در نظر گرفتن مبلغی جهت کلیه همکاران برای انجام فعالیت های ورزشی از منابع استان اختصاص یافت.

در ادامه این گردهمایی صالحی کارشناس مسوول فرهنگی،صفری مسوول امور مالی،امیری مسوول امور اداری،سجادیان کارشناس هنری و مشکاتی کارشناس روابط عمومی نکاتی را درباره حوزه های مربوط به خود مطرح کردند و مسوولین مراکز نیز به ارائه نظرات و دیدگاه های خود پرداخته و مسوولین واحدها نیز پرسش های مطرح شده را پاسخ گفتند.

در بعدازظهر گردهمایی مسوولین مراکز که در مرکز شماره 2 کانون برگزار شد،کارشناسان در کمیسیون های تخصصی به همراه مسوولین مراکز شرکت کرده و مهمترین موضوعات مورد ارزیابی قرار گرفت و کارشناسان فرهنگی نیز نکات اساسی و کاربردی را جهت انجام هرچه بهتر فعالیت ها عنوان کردند.