اعلام برنامه های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان اصفهان

مدیر کل کانون بر برگزاری برنامه های پرمحتوا و بانشاط برای کودکان و نوجوانان در برنامه های سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان اصفهان با تاکید بر اهمیت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر برای تمامی گروه های سنی به ویژه کودکان و نوجوانان مهمترین برنامه های این کمیته را در این ایام اعلام کرد.

عسگری فر با تاکید به برگزاری برنامه های شاد و متنوع و در عین حال ثمربخش برای کودکان و نوجوانان گفت:یکی از مهمترین اهدافی که از سوی کمیته کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است،انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی به کودکان و نوجوانان همراه با برنامه های متنوع در قالب فعالیت های مختلف فرهنگی،هنری و متناسب با روحیه کودکان و نوجوانان می باشد.

مسوول کمیته کودک و نوجوان اصفهان در ادامه با بیان این که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، ادبی و هنری در ایام دهه فجر سعی دارد خاطره ی این روزها را در اذهان کودکان و نوجوانان ماندگار کند گفت: جشن شاد انقلاب با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان و با حضور کودکان و نوجوانان اصفهانی در تاریخ 20 بهمن ماه در تالار ادب برگزار می شود که علاوه بر این جشن، مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری نیز در سطح استان اصفهان میزبان کودکان و نوجوانان جهت برپایی جشن انقلاب در ایام دهه فجر می باشند.

وی از برگزاری جشنواره استانی نمایش عروسکی در روزهای 18 و 19 بهمن ماه خبر داد و افزود:این جشنواره در مجتمع فرهنگی هنری کانون پذیرای کودکان و نوجوانان علاقه مند می باشد.

عسگری فر همچنین از برپایی 10 نمایشگاه مشترک مراکز کانون با عنوان "روشنای آفتاب" علاوه بر برپایی غرفه های فرهنگی و هنری در 55 مرکز فرهنگی هنری استان به همین مناسبت خبر داد و افزود: 4 مرکز از مراکز فرهنگی هنری در ایام دهه فجر با برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و چهار مرکز دیگر با برنامه ی "شب شعر کتابخانه ای" میزبان علاقه مندان به حوزه ی فرهنگ و ادبیات انقلاب اسلامی می باشند.

مدیر کل کانون در ادامه ی سخنان خود در موضوع ویژه برنامه های دهه فجر به آغاز ساخت مرکز فرهنگی هنری بهارستان که قرار است با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت بگیرد اشاره کرد. وی همچنین از برنامه ریزی برای حضور فعال در راهپیمایی 22 بهمن خبر داد و گفت: از جمله برنامه های کمیته کودک و نوجوان برای این روز برپایی غرفه هنری در میدان حضرت امام خمینی(ره) و برگزاری ایستگاه های نقاشی در دیگر شهرستان ها می باشد.

نمایشگاه آثار خوشنویسی اعضا با موضوع نیایش، همایش سفال اعضا با موضوع داستان های قرآنی، ارسال فراخوان عکاسی و جمع آوری آثار با موضوع انقلاب از دیگر مواردی می باشد که مدیرکل کانون به عنوان برنامه های این اداره کل به آن ها اشاره کرد.

این مسوول هم چنین دیدار با خانواده شهدا،برگزاری مسابقه نقاشی و شعارنویسی با موضوع خاطرات انقلاب به روایت والدین و برپایی کارگاه آموزشی ویژه نوجوانان را از برنامه های پیش بینی شده در این ایام از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) برای کودکان و نوجوانان بیان کرد و افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان هم برنامه های متنوعی مانند اردوی فرهنگی و بازدید از منزل بنیانگذار انقلاب اسلامی در خمین،برگزاری مسابقه کتاب خوانی با محوریت کتاب های انقلابی و برپایی نمایشگاهی از آثار دانش آموزان با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی را در این ایام برپا میکند.

مسوول کمیته کودک و نوجوان اصفهان در ادامه به برنامه های اداره کل بهزیستی اشاره کرد و گفت:نواختن زنگ انقلاب به طور همزمان در مهدهای کودک استان،اجرای نمایش عروسکی و قصه گویی با موضوع انقلاب و انجام نقاشی دیواری گروهی در مهدهای کودک از جمله برنامه های این اداره کل در دهه فجر می باشد.

وی در پایان برپایی نمایشگاه انقلاب،قرآن و عترت،نصب روز شمار انقلاب،نمایشگاه عکس با مزار شهدا و حضور در گلستان شهدا با والدین ،آذین بندی، برگزاری جشن های شاد و دیدار با خانواده های معظم شهدا را از جمله برنامه های مهد قرآن کریم عنوان کرد که برای ایام دهه مبارک فجر پیش بینی شده است.