کد خبر: 254640
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
بازدید 963
نمایش پویانمایی‌های کانون از شبکه دوم سیما

بیست فیلم پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توافق صورت گرفته با صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در جدول پخش برنامه‌های کودک شبکه دو سیما قرار گرفت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش این پویانمایی‌ها از چند روز پیش آغاز شده است و تاکنون فیلم‌های «باغ هزار دخترون» به کارگردانی لیلا خلیل‌زاده، «کشاورز و خروس» و «سلطان و آهو»  هر دو ساخته‌ی پروین تجوید از این شبکه پخش شده است.
بر همین اساس در روزهای آینده نیز قرار است فیلم‌های «این هم پول ماهی» اثر علی حسینخان و مرتضی احمدوند، «آواز شب» اثر معین صمدی، «آرزوی خیلی بزرگ» به کارگردانی مریم سعیدی، «سلطان، پنیر و موش» ساخته‌ی علی احمدی، «تُن پیچ» اثر سمانه ممتازمند، «نقاش رومی» و « چشمه ماه» آثار فاطمه گودرزی و «روباه دُم بریده» اثر سیمین تجوید از گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما نمایش داده شود.
هم‌چنین در ادامه پخش فیلم‌های پویانمایی کانون از تلویزیون که با همکاری مسوولان شبکه دوم سیما صورت می‌گیرد، آثار دیگری نیز مانند: «توکایی در قفس» به کارگردانی مهرداد شیخان، «بچه همه» ساخته‌ی لیلا فضلی، «عبدو و دریای سبز» اثر مهدی خرمیان، «پیر چنگی» از شهرام خوارزمی، «دیو دیگ به سر» اثر اصغر صفار و بابک سبحانی، «حکایت کلاه غیبی» به کارگردانی فاطمه جعفری از شبکه دو نمایش داده می‌شود.
در عین حال پویانمایی‌های«آش شله قلم‌کار»، «علی و برفی»، «نقاش و پرنده» اثر سعید ترخانی، و فیلم زنده «مادر» به کارگردانی لیلا میرهادی دیگر تولیدات امور سینمایی کانون نیز در این جدول نمایش قرار دارد.
بیشتر این پویانمایی‌ها از تازه‌ترین تولیدات کانون در سال‌های اخیر است که با کیفیت HD هر روز ساعت 15 از برنامه کودک و نوجوان شبکه دو سیما نمایش داده می‌شود.