دیدار مدیر کل پست اصفهان با سرپرست کانون استان

اتحادیه پستی جهانی مسابقه ای را با موضوع "تصور کنید شما مشاور جدید دبیرکل سازمان ملل هستید،در این صورت برای کمک به دبیرکل ابتدا به کدامیک از موضوعات مورد بحث جهان خواهید پرداخت و چه راه حلی به وی توصیه خواهید نمود؟" را برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،مدیرکل پست استان با حضور در دفتر سرپرست کانون به تشریح روند برگزاری مسابقه بین المللی نامه نگاری سال 2017 اتحادیه پستی جهانی پرداخت.

سعید رجالی گفت:اتحادیه پستی جهانی( (upu،همه ساله مسابقه پرطرفدار نامه نگاری را برای نوجوانان سراسر دنیا با انتخاب موضوعی خاص برگزار می کند.وی ادامه داد:هدف از این مسابقه که ویژه کودکان و نوجوانان تا 15سال است افزایش آگاهی از اهمیت نقش خدمات پستی در جامعه و نیز ترویج فرهنگ مکاتبه می باشد.

مدیر کل پست اظهار کرد:"تصور کنید شما مشاور جدید دبیرکل سازمان ملل هستید،در این صورت برای کمک به دبیرکل ابتدا به کدامیک از موضوعات مورد بحث جهان خواهید پرداخت و چه راه حلی به وی توصیه خواهید نمود؟"موضوع امسال این مسابقه است که در جای خود کم نظیر است.

وی افزود:هیات داوران از میان نامه های ارسالی،بهترین نامه را انتخاب و به منظور شرکت در رقابت بین المللی به اتحادیه پستی جهانی ارسال خواهند کرد و این اتحادیه نیز مدال های طلا،نقره و برنز را به نفرات اول تا سوم این رویداد اهدا می کند و به دیگر نوشته های برتر نیز گواهینامه و جوایز نفسی دیگری اهدا خواهد نمود.

این مسوول در پایان افزود:در سطح ملی نیز 22نامه برتر تمبر طلا و نقره دریافت می کنند و به صد نفر بعدی نیز جوایز ارزنده ای اهدا می شود.

سرپرست کانون نیز با اعلام آمادگی جهت همکاری و شرکت در این طرح ملی گفت:کانون استان اصفهان با شصت مرکز ثابت،سیار و پستی بیش از 42 نوع فعالیت تخصصی فرهنگی،هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان علاقه مند برگزار می کند.

مهدی قربانی ادامه داد:هم اکنون بیش از صد هزار عضو فعال در مراکز کانون از برنامه ها و فعالیت های متنوع این نهاد فرهنگی در تمامی ایام سال بهره می برند.وی افزود:مربیان کتابخانه های روستایی با مراجعه به روستاها و استقرار در مدارس ضمن امانت کتاب به اعضا،فعالیت هایی مانند قصه گویی،شعرخوانی،معرفی کتاب،نمایش فیلم،تشکیل گروه های سرود،جلسه های روخوانی قرآن کریم و... را در کنار کودکان و نوجوانان با استعداد روستایی برگزار میکنند.

قربانی در معرفی کتابخانه پستی کانون نیز گفت:کتابخانه ی پستی نیز کتابخانه ای است که در آن مربی به منظور توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و غنی سازی اوقات فراغت کتاب های متنوعی را از طریق پست برای اعضا ارسال می کنند که پس از مطالعه و برگشت کتاب از همان طریق،اعضا بر اساس نیاز و علاقه مندی خویش کتاب های جدیدی را دریافت می نمایند.