فعالیت های تابستانی کتاب خانه های پستی نجف آباد و سیار روستایی اصفهان

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، کتاب خانه پستی کانون در نجف آباد در ایام تابستان فعالیت های متنوعی را برای اعضای خود برگزار کرده است. مربی این مرکز با توجه به رسالت مهم ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و نهادینه شدن این فرهنگ در میان کودکان و نوجوانان به ویژه در ایام اوقات فراغت فصل تابستان در کنار امانت کتاب برنامه های فرهنگی متنوعی را برای اعضا انجام می دهد. ارسال فراخوان های ادبی،هنری و فرهنگی و ارسال مجله و سرگرمی های جذاب برای کودکان و نوجوانان از جمله برنامه های مرکز پستی کانون می باشد.

گفتنی است کتابخانه پستی، کتاب خانه ای است که در آن مربی به منظور توسعه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی، کتاب های متنوعی را از طریق پست برای اعضا ارسال میکند که پس از مطالعه و برگشت کتاب از همان طربق، اعضا بر اساس نیاز و علاقه مندی خویش کتاب های جدیدی را دریافت می کنند.

هم چنین کتاب خانه سیار روستایی اصفهان نیز در ادامه برنامه های خود اردویی را ویژه اعضای روستاهای دنارت،هرمدان و حیدرآباد برپا کرد. اعضای کانون با حضور در میدان تاریخی امام (ره) با آثار باستانی و صنایع دستی اصفهان هرچه بیشتر آشنا شدند.

در کانون مربیان کتاب خانه سیار روستایی با مراجعه به روستاها و استقرار در مدارس ضمن امانت کتاب به اعضا، فعالیت هایی مانند قصه گویی، شعر خوانی،معرفی کتاب، نمایش فیلم، اجرای بازی، تشکیل گروه های سرود، جلسه های روخوانی قرآن و... را در کنار کودکان و نوجوانان با استعداد روستایی برگزار می کنند.