کد خبر: 272142
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
بازدید 489
فرصت‌سازی برای انتخاب، شاخصه کانون است

رضا قمرزاده در آیین معارفه مدیرکل کانون گیلان بسترسازی برای انتخاب را شاخصه‌ی فعالیت‌های کانون و الگویی مناسب برای نظام آموزش غیررسمی در کشور توصیف‌کرد.

معاون فرهنگی کانون کشور:
فرصت‌سازی برای انتخاب، شاخصه کانون است

رضا قمرزاده در آیین معارفه مدیرکل کانون گیلان بسترسازی برای انتخاب را شاخصه‌ی فعالیت‌های کانون و الگویی مناسب برای نظام آموزش غیررسمی در کشور توصیف‌کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، وی با تبیین این موضوع که انتخاب، نقشی اساسی در پرورش مخاطب دارد، افزود: فرصت‌سازی برای به‌گزینی کتاب، شرکت در فعالیت‌های متنوع و هم‌چنین حضور مربیانی که کودکان و نوجوانان را در مسیر درست هدایت می کنند از شاخصه‌های کانون و بیان‌گر اثربخشی دستگاهی است که به عنوان مکمل نظام آموزشی کشور  فعالیت‌می کند.
معاون فرهنگی کانون کشور در عین‌حال ایجاد لذت در مخاطب و هم‌چنین بسترسازی برای رشد و شکوفایی فطرت‌پاک کودکان و نوجوانان را از رسالت‌های این مجموعه‌ی فرهنگی عنوان‌کرد و با بیان این‌که این امر نیازمند فعالیت‌ مربیان و کارکنانی است که از تلاش در این مسیر استقبال می کنند، گفت: کودکی بستری مناسب برای پذیرش و فعالیت مستقیم یا با واسطه در جهت بیداری فطرت‌ خداگرایی نسل کودک و نوجوان ارزش‌مند و قابل تقدیراست.
این مسوول فرهنگی در همین زمینه جلوه‌گری نقشِ فرش کانون را  ناشی ازهم‌افزایی وهم‌دلی کارکنان آن ارزیابی و تصریح‌کرد: آن‌چه این مجموعه را زیبا و دل‌پذیر می کند، مربیان، کارشناسان و کارمندانی است که به عنوان جزئی از مجموعهکانون پرورش فکری ایفای نقش می‌کنند.
اشاره به فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار، پستی و فراگیر کانون دیگر بخش سخنان قمرزاده در این آیین بود وی ضمن اشاره به مراکز عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون گفت: این مراکز امکانی مناسب برای انتخاب کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها و فرصتی برای هزینه‌ی درست در زمینه‌ی خرید محصولات فرهنگی است.
تبریک به اسفندیار ضیائی به عنوان مدیرکل کانون گیلان، بخش پایانی سخنان رضا قمرزاده در این آیین بود.
مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نیز در این مراسم ضمن تبریک به مدیرکل کانون استان، از کودکان و نوجوانان به عنوان پایه و اساس جامعه نام برد و با اشاره به حدیثی از پیامبرگرامی اسلام(ص) در ارتباط با تاثیرگذاری تربیت در کودکی گفت: چنان‌چه فعالیت‌های کودک و نوجوان محور را برنامه‌ریزی کرده و زیرساخت‌های مناسب را فراهم‌کنیم، دربزرگ‌سالی شاهد برآورده شدن انتظارها خواهیم‌بود.
علی پورحسن در ادامه به ظرفیت‌های کانون اشاره و ضمن یادآورشدن تاثیرگذاری این مجموعه به عنوان مکمل فعالیت‌های آموزش و پرورش گفت: کانون از نیروهای توان‌مندی برخوردار است که نقش اساسی در آینده‌ی کودکان و نوجوانان کشور داشته و دارند.
اسفندیار ضیائی، مدیر کل کانون استان گیلان نیز در آیین معارفه، ضمن خیر مقدم به حاضران و قدردانی از اعتماد مسوولان، به اهداف و اولویت‌های این مجموعه اشاره و با بیان این‌که برنامه‌محوری ابزار حرکت یک دستگاه ‌فرهنگی است، بر ضرورت توجه ویژه به شایسته‌سالاری، اخلاق‌مداری و کارشناس محوری در پیش‌برد برنامه‌ها تاکیدکرد.
وی در ادامه از رویکرد کانون در مواجهه با کودک و نوجوان سخن گفت و با تبیین این مساله که قرار نیست  همه کودکان و نوجوانان نویسنده و شاعر شوند تصریح‌کرد: نگاه ویژه کانون به تربیت نسلی است که بهترین‌ها را برای زندگی فردی و اجتماعی خلق‌کند.
ضیائی اضافه‌کرد: هنگامی که رویکرد ما در جامعه رویکردی تعاملی، برای بهتر زیستن و مروج فرهنگ ایرانی اسلامی باشد، به یقین افق‌های روشنی برای کودک ونوجوان ترسیم‌خواهیم‌کرد.
او درعین‌حال فعالیت درحوزه‌ی فرهنگ را دارای ظرافتی خاص خواند و اظهارکرد: کارکودک و نوجوان کار دل و خاک‌خورده‌ی کلاس درس و کارگاه‌های کانونی است.
ارایه‌ی گزارشی از روند فعالیت‌های کانون طی شش ماه گذشته از دیگر بخش‌های سخنان ضیائی بود و وی در همین زمینه گشایش نخستین مرکز تخصصی تولید تئاتر و دومین کتاب‌خانه سیار روستایی کانون گیلان را مورد توجه‌قرارداد.
اسفندیار ضیائی هم‌چنین راه‌اندازی اولین مرکز آموزش مهارت‌های هفت‌گانه رایانه به کودکان و نوجوانان و هم‌چنین افتتاح دو نمایشگاه و فروشگاه عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون گیلان را گامی در جهت افزایش گستره‌ی فعالیت‌های این مجموعه فرهنگی توصیف‌کرد.
وی در این میان نشست با مسوولان استانی برای افزایش تعامل و هم‌افزایی را خاطرنشان‌کرد و از راه‌اندازی نخستین کتاب‌خانه سیار شهری کانون هم‌زمان با هفته‌ی کودک خبرداد.
مدیرکل کانون گیلان در ادامه از چشم‌انداز فعالیت‌های این مجموعه فرهنگی سخن‌گفت و با اشاره به ظرفیت‌های همکاران ابراز امیدواری کرد حرکت در مسیر اهداف عالیه کانون همچون گذشته ‌ادامه‌یابد.
درپایان این مراسم که امروز در سالن نشست‌های کانون رشت صورت‌گرفت، اسفندیار ضیائی حکم مدیرکلی خود را  از رضا قمرزاده، معاون فرهنگی کانون کشور دریافت‌کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =