عنوان سال محور برنامه های آموزشی کانون خواهد شد

علی اشرف صندوق آبادی مدیر کل کانون این استان در گفتگو با خبرنگاران تعدادی از خبر گزاری ها از محوریت قرار دادن عنوان سال برای آموزش به کودکان ونوجوانان ایلامی خبر داد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام، علی اشرف صندوق آبادی مدیر کل کانون این استان در گفتگو با خبرنگاران تعدادی از خبر گزاری ها از محوریت قرار دادن عنوان سال برای آموزش به کودکان ونوجوانان ایلامی خبر داد .بر اساس این گزارش برنامه های سال 93 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام بر مبنای شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اجرا خواهد شد.

وی افزود: آموزش اصولی و فرهنگی کودکان در همه زمینه ها به ویژه عرصه های اقتصادی در دراز مدت باعث رشد و شکوفایی فرهنگ و اقتصاد هر جامعه ای می شود.و شعار سال جدید به خوبی بیانگر عمق درایت، ژرف اندیشی، آگاهی کارشناسانه رهبر معظم انقلاب است و ایشان در قالب این شعار چالش ها و نیازهای فراروی مردم، دولت و نظام و شرایط داخلی، خارجی و جهانی را مطرح کرده اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام تاکید کرد: حرکت بر مبنای شعارهای مقام معظم رهبری باعث ایجاد تحول در شرایط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور در عرصه های داخلی و خارجی می شود.
و ملت ایران همواره شعارها، درایت و آینده نگری مقام معظم رهبری را باور دارند و بر پایه رهنمودهای معظم له حرکت می کنند که نمونه بارز آن را می توان در خلق حماسه سیاسی سال گذشته به آشکار دید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام توضیح داد: اقتصاد مقوله ای است که با برنامه ریزی های امروز مردم و مدیران اجرایی در دراز مدت محصول و میوه پربار خود را نشان می دهد.بر پایه واقعیت ها هیچ چیز از فرهنگ جدا نیست و اقتصاد و فرهنگ به ویژه فرهنگ اقتصادی دو مقوله جدایی ناپذیر از هم هستند.

این مدیر کل  فرهنگی استان ایلام، شیوه درست و اصلاح فرهنگ خرید، استفاده به جا، نگاه و باور ژرف به تولید محصول های داخلی و صنعت کشور و نیز تقویت رویکرد خوداتکایی را از لازمه اصلی فرهنگ اقتصادی برشمرد.

به اعتقاد صندوق ابادی رعایت فرهنگ اقتصادی سبب ایجاد اشتغال، تولید بیشتر و با کیفیت تر، اقتصاد پویا و قوی در کشور می شود که تحقق آن ها نیازمند عزم همگانی است.: عزم ملی تنها مختص دستگاه های دولتی نیست، بلکه باید همه گروه های جامعه و دستگاه های دولتی و خصوصی برای نهادینه کردن فرهنگ و اقتصاد سالم و قدرتمند با یکدیگر همکاری و هم افزایی داشته باشند.

وی مدیریت جهادی را نیز فداکاری و ایثار بدون ریا و خالصانه برای خدا و خدمت به خلق و جامعه از سوی مردم و مسوولان دانست.

این مسوول فرهنگی ایلام تاکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در راستای تحقق و اجرایی کردن شعار امسال مقام معظم رهبری، برنامه های خود را طراحی و تدوین می کند و با توجه به جامعه هدف که کودکان و نوجوانان است به دقت و حساسیت بیشتری در مقایسه با دیگر دستگاه های اجرایی برای پیاده کردن اهداف شعار سال گام برمی دارد.

صندوق آبادی افزود: وظیفه اصلی کانون پرورش فکری آموزش به بچه هایی است که در آینده مسوولیت اجرایی کشور را به دوش می کشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام بیان کرد: آموزش به کودکان و نوجوانان در سن پایین به سبب روحیه حساس و آموزش پذیر آنان بسیار تاثیرگذار است و به همین علت آموزش فرهنگ اقتصادی و اجتماعی به کودکان و نوجوانان به وسیله مربیان و مدرسان مجرب و با دانش از عمده فعالیت های کانون در سال جاری است.

وی گفت: نهادینه کردن و آموزش فرهنگ درست مصرف کردن، تقویت روحیه خودباوری و جایگزین کردن فرآورده های داخلی به جای محصول و تولیدهای بیگانه، معرفی جمهوری اسلامی ایران و استان ایلام، آموزش درست استفاده از انرژی هایی چون برق و آب، صرفه جویی، پس انداز، آینده نگری، استفاده از کالا و محصول داخلی، کاربرد درست وسایل و ابزارها و... به بچه ها در دستور کار مربیان کانون قرار دارد.

بیست ودو مرکز فرهنگی ، هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام در سراسر استان به صورت ثابت، سیار و پستی به بچه های ایلامی خدمات فرهنگی ، ادبی و هنری ارائه می دهند