مربیان برگزیده ی پیشین رقابت جداگانه داشته باشند

پیشنهاد می شود مربیان برگزیده پیشین(حداقل دوبار برگزیده ی کشوری) جدای از دیگر مربیان به رقابت بپردازند

-         از اهمیت قصه گویی وتاثیر آن برتربیت کودکان ونوجوانان وتحکیم نهاد خانواده بگویید:
قصه گویی یک راه ارزشمند ومفید برای انتقال مفاهیم اخلاقی،اجتماعی ودینی به مخاطبان است. اهمیت قصه گویی زمانی روشن تر می شود که برای بیان برخی پیام های تربیتی از روش مستقیم بیان آن نتیجه ای به دست نمی آید.دراین هنگام قصه به کمک مربی آمده تا درقالب روایت داستان ها و حکایات به پرورش مخاطب خود بپردازد.
-نقش قصه در احیای فرهنگ بومی ومحلی،خرده فرهنگ ها،زبان ها،گویش ها وتاثیر آن برمعرفی قهرمانان وپهلوانان ملی به کودکان ونوجوانان وعلاقه مند کردن آنها به ادبیات کهن را تا چه اندازه اساسی می دانید؟
فرهنگ بومی ومتون کهن فارسی گنجینه ی بی بدیل معرفت هستند.قصه های قهرمانان وپهلوانان ایرانی سرشارند از نمادها ،ارزشها و الگوهایی که در ذهن کودکان ونوجوانان نقش می بندند وباعث آفرینش روح هایی والا وفرهنگی موثر می شوند.
نقش قصه گویی درزندگی مخاطب می تواند هم سنگ یک کتاب باشد.مخصوصادرزمینه ی ادبیات کهن که کودکان ونوجوانان رغبت زیادی به مطالعه ی چنین کتابهایی ندارند.اما یک قصه گو باهنرخود می تواند آنها را چنان مجذوب متون کهن کند که خود مشتاق به مطالعه ی این کتاب ها شوند.
-حضور قصه گویان خارجی را دررشدجشنواره قصه گویی چه قدر موثر می دانید وبه نظرشما چه تفاوتی میان شیوه ی اجرای قصه گویان ایرانی یاشرقی با قصه گویان غربی وجود دارد؟
حضور قصه گویان خارجی باعث تعامل فرهنگی مفید وافزایش دانش مربیان درزمینه ی نوع قصه ها وشیوه ی اجرای قصه گویی درایگر کشور ها می شود.که دراین اجراها شباهت هایی نیز وجود دارد.
دراجرای قصه گویان غربی بهره گیری از حرکات نمایشی بیشتراز قصه گویان ایرانی است واززبان وجودی خود بیشتر استفاده می کنند.
-روندبرگزاری جشنواره قصه گویی را طی همه ی سالها چه قدر دررشدقصه گویی موثر می دانید؟
جشنواره ی قصه گویی فرصتی است تامربیان ضمن ارایه ی شیوه ی خلاق خود،با ده ها قصه ی دیگر همراه شوند.تجربیات مناسب کسب کنند.واین تجربیات را درقصه گویی خود به کار برند.
 
-آیاباتغییر درشیوه ی برگزاری جشنواره ی هفدهم مانند حذف رقابت های منطقه ای ،حذف رقابت درمرحله ی نهایی وافزودن قصه گویان کتابخانه ای موافقید؟نظر شما دراین باره چیست؟
باحذف رقابت منطقه ای موافقم.چراکه باعث می شود تمام افراد برگزیده در مرحله ی استانی باهم داوری شده،افراد دارای امتیاز بالاتر انتخاب شوند.اما دراجرای مرحله ی منطقه ای این امکان وجود دارد که امتیاز یک قصه گوکه دریک منطقه انتخاب نشده است از امتیاز برخی نفرات برگزیده  ی منطقه ی دیگر بالاتر باشد.
حذف رقابت درمرحله ی نهایی هم زمانی مثبت است که قصه گویان با همان کیفیت رقابتی به اجرای قصه ها بپردازند.
پیشنهاد می شود مربیان برگزیده پیشین(حداقل دوبار برگزیده ی کشوری) جدای از دیگر مربیان به رقابت بپردازند.
  
-چه تفاوتی بین شیوه ی قصه گویی کتابخانه ای برای کودکان وجشنواره هست؟
قصه گویی کتابخانه ای راهی است برای حضور درجشنواره وقصه گویی درجشنواره راهی برای کسب تجربه وبه کارگیری آن در کتابخانه.واین دو از هم جدا نیستند.