در نخستین گام طرح "یک مسئول، یک مربی" کودکان روستای ده‌نو صاحب کتابخانه شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، مدیرکل کانون استان بوشهر در خصوص این طرح گفت: در جلسه‌ی شورای فرهنگی طرحی با عنوان: "یک مسئول، یک مربی" از طرف یزدان‌شناس معاون این اداره کل مطرح شد و مورد استقبال اعضای شورا قرار گرفت.
زکیه امیرپور در خصوص این طرح گفت: از آنجا که یکی از اهداف اصلی نیروهای ستادی هدایت و نظارت بر انجام فعالیتهای مربیان در مراکز است و همچنین به منظور فاصله نگرفتن از روند فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی مربی با عضو در کانون، پیشنهاد گردید ماهانه در یک یا دو نوبت، مجموعه نیروهای ستادی شامل: مدیرکل، معاون و کارشناسان استان در هیأت مربی با حضور در مدارس کم جمعیت روستاهای محروم استان که از کمترین امکانات آموزشی برخوردار هستند؛ کارگاه‌هایی را برگزار نمایند.
مدیرکل کانون افزود: یکی از رویکردهای تأثیرگذاری که این طرح به همراه داشت، اهدای کتابخانه به همراه کتاب به مدرسه ایراندوست در روستای ده‌نو و مشارکت در جشن تکلیف دختران عزیز دبستان خیریه سیما سیادت در روستای علی‌آباد شهر دلوار بود.
امیرپور ضمن تقدیر از کلیه همکاران ستادی جهت اجرای این طرح معنوی و خداپسندانه، در خصوص اجرا و ادامه‌ی این برنامه‌ گفت: حضور در کنار کودکان و نوجوانان عزیز و معلمان دلسوز از جمله عنایات و الطاف الهی‌است که شامل حال ما مسئولین گردیده‌است.
محمدعلی یزدان‌شناس مجری طرح گفت: پس از شناسایی مدارس باکمک مربیان سیار روستایی تنگستان و دشتستان، تاکنون به دو روستای "علی آباد از روستاهای منطقه دلوار شهرستان تنگستان" و روستای "ده نو از روستاهای شهرستان دشتستان" مراجعه شده‌است که در این حضور صمیمانه کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی همچون قصه‌گویی، معرفی کتاب، کاردستی، بازی و سرگرمی، کاغذ و تا، کارگاه ادبی، خط و نقش و ... توسط مدیرکل، معاون و کارشناسان برگزار گردید.
گفتنی‌است در پایان برنامه به رسم یابود هدایایی به دانش آموزان و معلمان این مدارس اهدا شد.