کد خبر: 241808
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
بازدید 2464
گردهمایی کارشناسان ستادی، مسئولین و مربیان مراکز استان بوشهر

اولین گردهمایی کارشناسان ستادی، مسئولین و مربیان مراکز استان بوشهر در سال 1394 با حضور گسترده بیش از 70 نفر از مربیان و مسئولین برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، این‌گردهمایی  به مدت دو روز در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شد . در روز نخست مسئولین و مربیان مراکز استان به ارائه پیش بینی برنامه‌های خود  در سال جدید پرداختند و در روز دوم کارشناسان ستادی استان با حضور مدیر کل کانون استان و معاون اداره کل  به ارائه نظرات پیرامون برنامه های ارائه شده و بررسی برنامه‌های مراکز کانون استان پرداختند.
در ابتدای روز نخست زکیه امیرپور مدیر کل کانون استان ، ضمن توفیق از حضور خود در جمع مربیان و مسئولین و گرامی داشت هفته معلم از زحمات کلیه مربیان مراکز قدردانی کرد و با اشاره به مقام معلم و جایگاه آن، کار در کانون را آفرینش و هدایت دانست که از صفات خداوند است . وی همچنین ابراز امیدواری کرد در سال جدید مراکز با نشاط و پویا به فعالیتهای خود ادامه دهند و از برگزاری برنامه‌ها در سالی که گذشت قدر دانی کرد.
در ادامه در روز نخست مراکز اهرم ،کنگان، وحدتیه، ریگ، دیلم، عسلویه، گناوه، خورموج، شبانکاره در نوبت صبح و مراکز برازجان، دیر،جم،بردخون،دالکی،کاکی،بوشهر1،بوشهر2، کتابخانه پستی و سیار روستایی دشتستان در نوبت بعدازظهر به ارائه گزارش پیش بینی برنامه های مراکز  خود در سال 94 توسط ( مسئول مرکز، مربیان فرهنگی، ادبی و هنری) بصورت پرسش و پاسخ پرداختند.
در روز دوم در بخش ارائه پیش بینی نظرات کارشناسان ستادی در  ابتدای این گردهمایی بدری  جهازی کارشناس مسئول فرهنگی، به ارائه برنامه های خود  در سال 94 پرداخت : توسعه و گسترش فعالیتهای دینی، برگزاری جشنواره قصه گویی، برپایی نشست‌ها و انجمن کتابخوانی، برپایی نشست بهداشت کودک و سلامت، ارسال طرح های خلاقانه توسعه کتابخوانی، ارائه طرح روزنامه نگاران کودک و نوجوان، ارائه طرح عضو و کوله پشتی قصه، ارائه طرح یک فعالیت یک تجربه و  ارائه طرح روخوانی کتاب ما میخوانیم پرداخت . همچنین جهان افروزیان کارشناس فرهنگی کانون ، در ادامه ضمن ابراز خرسندی از حضور در واحد فرهنگی و تشکر از همکاران کانون استان نسبت به ابراز لطف آنان صحبتهایی را در باب نشریه و پرسشنامه‌های ازائه شده به مسئولین و مربیان بیان کرد.
در ادامه سمیه رسولی کارشناس آفرینش های ادبی،  در بخش ارائه نظرات کارشناسان ستادی به بیان نظرات خود در باب : استمرار و برگزاری کارگاه های ادبی ، استمرار طرح های ادبی خلاق، استمرار بر مطالعه و سیر دانش مربیان ، استمرار بر برنامه های ادبی دو پنجره ، استمرار بر هدایت و نظارت انجمن ها و نشست های ادبی ، شرکت در مسابقات و جشنواره ها ، بازدید از مراکز، همایش ادبی اعضا،  برگزاری جشنواره مشاعره رویش خورشید با محوریت اشعار شاهنامه و استمرار بر نظارت و هدایت پیش بینی ها و اجرای برنامه پرداخت.
سپس در ادامه احمدی کارشناس آفرینش های هنری، در بخش ارائه نظرات کارشناسان ستادی به بیان فراهم کردن بستر سازی مناسب به منظور حضور عضو در مراکز( آموزش، نظارت ،بستر سازی) ، معرفی و شناسایی آیین‌ها، هدایت و نظارت بر تولید تئاتر عروسکی، برپایی کارگاه های پویانمایی، بازدید از مراکز، جشنواره چاووشی خوانی اعضاء پسر، چاپ و تولید نشریه مروا، جشنواره نقاشی رنگین کمان انقلاب ، هدایت و نظارت حضور اعضاء در جشنواره ها و استعداد یابی و معرفی عضو  صحبت هایی را ارائه کرد.
در ادمه نیز کارشناسان امور اداری و مالی، مسئول حراست و انفورماتیک نیز به بیان دیدگاه های و ارائه نقطه نظرات خود در حوزه کارشناسی در بخش ارائه نظرات کارشناسان ستادی پرداختند.
سپس یزدان‌شناس معاون اداره کل کانون استان،ضمن قدر دانی و سپاس از کلیه شرکت کنندگان در این گردهمایی به ارئه گزارش خود پرداخت : تاکید بر عضو گیری  و در خدمت عضو بودن ، جذب و پایدار سازی اعضاء ، لزوم برنامه‌ریزی در مراکز و تقسیم وظایف در پیشبرد کارها و اهداف، تاکید بر خرد جمعی و گسترده بودن فضای مشورتی ، داشتن اهداف بلند مدت، اهمیت دادن به جشنواره ها در مراکز ، ارتباط با کارشناسان اداره کل، ارتباط با نهادهای مرتبط در اجرای برنامه، ارئه برنامه‌ها به صورت مکتوب به ادره کل و همچنین برگزاری و برپایی جشنواره‌های( مشاعره، بازی های بومی محلی، چاووشی خوانی، دو پنجره،  نقاشی رنگین کمان انقلاب ) توسط مراکز تاکید ورزید.
در پایان صحبتهای ارائه شده دو روزه، زکیه امیرپور مدیر کل کانون استان ، ضمن تشکر از مربیان و کارشناسان در ارائه برنامه‌های خود در سال جدید و همچنین قدر دانی و سپاس از برنامه های اجرا شده در سالی که گذشت ابراز امیدواری کرد که سال 94 سالی خوب و همراه با شکوفایی برای اعضاء کانون باشد. امیرپور ضمن تشکر از یزدانشناس و مجموعه کارکنان اداره کل هدف از برگزاری این گردهمایی را با اشاره به حدیثی از امام محمد تقی(ع) ادامه داد و افزود: "ملاقات با خواهران و برادران هر چند کوتاه موجب باروری عقل است "
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ارتباط و همکاری بین مسئولین و مربیان بر لزوم این امر تاکید کرد و علاقمند بودن به فعالیتهای فرهنگی را موجب پیشرفت دانست. مدیر کل کانون انگیزه و روحیه مضاعف در سال جدید و تقویت شعار سال مقام معظم رهبری را از همه کارکنان کانون استان خواستار شد.
امیرپور، مرکز، مربی و عضو را سرمایه کانون دانست و بر پذیرش عضو در سال جدید و کلاسهای تابستانه تاکید کرد. و در پایان از تمامی دست اندر کاران این نشست صمیمانه قدردانی کرد.
لازم به ذکر است در پایان این گردهمایی دو روزه که در دو نوبت صبح و بعدازظهر در تاریخ 16و17 اردیبهشت ماه در سالن همایش های بهزیستی استان برگزار شد از کلیه شرکت کنندگان و همچنین سه تن از بازنشستگان کانون استان : شهناز اشکانی مدیر کل پیشین کانون و آقایان گفتار و نکیسا از پرسنل کانون پرورش فکری استان تقدیر به عمل آمد.