افتتاحیه کلاسهای تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دیر

جشن افتتاحیه کلاسهای تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دیر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، جشن افتتاحیه کلاسهای تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دیر با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر،معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دیر ،رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگرا،رئیس شورای شهرستان دیر ،رئیس اداره تبلیغات اسلامی دیر و معاون مدیر کل کانون پرورش فکری استان در دیر برگزار شد.
در این مراسم معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دیر به سیاست تمرکززدایی کانون و اجرای برنامه‌های کلان خود در شهرستان‌ها، توانایی مربیان و هم‌کاری مسئولین شهرستان را ستود و گفت: باید این مهارت را بیاموزیم که چگونه از حداقل امکانات بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم و این مهم در اردوی استانی کوثر محقق شده است.
سید علی پاکنژاد مسئولیت‌پذیری و شوق و شور و نشاط را لازمه‌ی پیشرفت جامعه دانست افزود:بدون تولید فکر، توسعه امکان‌پذیر نیست و اگر بخواهیم در توسعه‌ی فرهنگی موفق باشیم پایه‌ی این توسعه کودکان هستند برای تربیت کودکان خلاق هم باید در اندیشه‌ی پرورش کودکان خردورز باشیم.
وی کار برای کودکان را بزرگ توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: اگر می‌خواهیم کودک از آن شاخص‌های دینی که لازمه‌ی رشد و تعالی است برخوردار باشد، باید برای رسیدن به این مطلوب سرمایه‌گذاری کنیم.
 همچنین زکیه امیرپور مدیر کل  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت:کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با داشتن نیم قرن سابقه در راه کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌ای مهم، یکی از مجموعه‌های فرهنگی است که اهتمام خاص در بحث تربیت دارد. امیرپور خاطر نشان کرد:در حال حاضر مرکز فرهنگی هنری در سراسر استان بوشهر فعال می باشد.
وی با اشاره به این‌که امروز اگر کودکان و نوجوانان ما مسلح به علوم روز باشند می‌توانند آینده روبه‌رشد و درخشانی را برای جامعه فردای ایران رقم بزنند گفت: زمینه این رشد در کانون فراهم می‌شود و فعالیت‌های کانون بسترساز توسعه فرهنگی در جامعه است و سازمان‌های مختلف با این نگاه باید از فعالیت‌های آن حمایت کنند.
مدیر کل اداره‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در پایان اظهار داشت:در حال حاضر بیش از 15هزار نفر عضو فعال دختر و پسر در17 مرکز ثابت و2 مرکز مرکز سیار روستایی و کتابخانه پستی با هدف کتابرسانی و امانت کتاب در سراسر استان بوشهر برای آینده سازان ایران اسلامی فعالیت می کنند.