کد خبر: 243289
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
بازدید 1354
نشست صمیمی  مدیر کل کانون استان بوشهر با فرمانداران

در راستای ارتباط و بررسی موارد و مشکلات کانون پرورش فکری در شهر بوشهر مدیر کل کانون استان با فرمانداران نشست هایی صمیمی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، در نشستی  مشترکی که زکیه امیرپور با حسن ابراهیمی فرماندار بوشهر داشتند به نقش موثر کانون در پرورش ذهن و اندیشه کودکان و نوجوانان تاکید کردند.
همچنین فرماندار بوشهر با بیان اینکه  ما به کار فرهنگی اعتقاد داریم و معتقدیم بخشی از زیر بنای پرورش کودکان در فضای فرهنگ شکل می گیرد. افزود : کانون باید برای روستاها هم برنامه داشته باشد و فرزندان ساکن روستاها نباید از برنامه های کانون بی بهره بمانند.
در این دیدار نیز به نیاز مردم خارگ و عالیشهر به یک مکان فرهنگی همچون کانون تاکید شد و بر راه اندازی و احداث  شعبه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  در خارگ و عالیشهر صحبت هایی مطرح گردید.
همچنین در ادامه این دیدارها صبح روز چهارشنبه 3 تیرماه زکیه امیرپور مدیرکل کانون استان در نشستی با عبدالنبی یوسفی فرماندار شهرستان گناوه ، بر راه اندازی ساختمان مرکز فرهنگی هنری گناوه و توجه ویژه به کانون پرورش فکری جهت تحویل و واگذاری این مرکز فرهنگی تاکید ورزیدند.
امیرپور توجه مردم شهرستان به کانون جهت فراهم کردن اوقات فراغت ویژه فرزندانشان را قابل توجه و ستایش دانست  و افزود تلاش ویژه مربیان خوش ذوق مرکز گناوه در فعالیتهای فرهنگی بستری مناسب را برای کودکان این شهرستان  در زمینه های مختلف فراهم آورده است
یوسفی فرماندار گناوه نیز ، با تاکید بر پرورش استعدادها ویژه کودکان بر شناخت مربیان نسبت به آداب و رسوم گذشتگان جهت ایجاد انگیزه در اعضاء کودک و نوجوان تاکید کرد . گفتنی است در حاشیه این دیدار به جذب نیروهای فعال در قالب تفاهم نامه با شهرداری نیز  اشاره شد.
در ادامه  این دیدارها مدیر کل کانون پرورش فکری استان، در شهرستان جم به راه اندازی اولین سینمای کودک در شهرستان جم با حمایت فرماندار این شهرستان خبر داد.
زکیه امیر پور در آیین افتتاحیه  کلاسهای تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان جم گفت: در حال حاضر بیش از 15 هزار نفر عضو فعال دختر و پسر در17 مرکز  ثابت و2 مرکز  مرکز سیار روستایی و کتابخانه پستی با هدف کتاب رسانی و امانت کتاب در سراسر استان بوشهر برای آینده سازان ایران اسلامی فعالیت می کنند.
وی افزود:  با توجه به  سیاست‌های کانون، کودکان و نوجوانان با هدایت مربیان متخصص و مجرب استعدادهای فرهنگی، هنری و ادبی آن‌ها شناسایی و کشف می‌شوند و با آموزش‌های به روز، این استعدادها پرورش ‌می‌یابند.
امیرپور با مطلوب توصیف کردن اقدامات و برنامه های کانون پرورش فکری شهرستان جم اظهار داشت:  شهرستان جم در حوزه ی فکری و پرورش استعدادها عملکرد خوبی داشته است که امیدواریم این روند روز به‌ روز‌ تقویت شود.
مدیر کل کانون پرورش فکری استان بوشهر با تقدیر از حمایت های همه جانبه فرماندار جم تصریح کرد: در سال گذشته حمایت های خوبی در بحث تکمیل و تجهیز امکانات  کانون  پرورش  فکری  شهرستان  جم از سوی  فرماندار صورت گرفت  که  نشان  از  نگاه ویژه‌ی فرماندار به حوزه ی کودک و نوجوان دارد.
امیر پور راه اندازی سینمای کودک در شهرستان جم را یکی از برنامه های سال جاری عنوان کرد و گفت: با حمایت فرماندار، تجهیزات لازم برای راه اندازی سینمای کودک در جم خریداری و اولین سینمای کودک در کانون پرورش فکری این شهرستان راه اندازی می شود.
وی ابراز امیدواری کرد با تلاش و همراهی خوب مردم و مسئولین شهرستان جم، شاهد رشد و ارتقای هر چه بیشتر حوزه ی فکری و پرورشی کودک و نوجوان باشیم.