کد خبر: 263350
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
بازدید 1932
آغاز اجرای طرح تئاتر کوچک در استان بوشهر

با حضور کارشناسان و مربیان سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، طرح تئاتر کوچک در استان بوشهر آغاز شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ، با حضور کارشناسان و مربیان سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر تئاتر "آدم کوچولوی گرسنه " بر اساس کتاب قصه ی به همین عنوان برای کودکان روستای های استان اجرا می شود .
به گفته زهره عالی نسب مدیر کل کانون استان ، «تئاتر کوچک» ابزاری نمایشی است که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تئاتر را به روستاهای دور میبرد وی افزود؛  این طرح به مدت دو روز و در تاریخ 13 و 14 آذر ماه در 10 روستای استان : عیسوند ، گز بلند ، دهقاید ، بندآروز ، خوش آب ، خیش اشکن ، پهلوان کشی ، هلیله ، شیف و  کره بند ویژه کودکان و نوجوانان هم استانی اجرا می شود .
گفتنی است : در این طرح  با استفاده از شخصیت‌های داستانی یک کتاب به صورت نمایش انگشتی یا دستکشی طراحی و تولید شده و خواهد شد و مربیان مراکز فرهنگی هنری سیار کانون می‌توانند از آن برای تنوع بخشیدن به فعالیت‌ها و به عنوان ابزاری مناسب برای اجرای تئاتر استفاده کنند.
همچنین قرار است مربیان از نمایش فیلم و اهدای کتاب نیز در این حرکت فرهنگی برای آموزش بهتر به مخاطبان بهره ببرند.

نمایش «آدم کوچولوی گرسنه» به نویسندگی پیردلی و ترجمه کلر ژوبرت، به کارگردانی فهمیه میرزاحسینی اجرا می شود . این نمایش با تکنیک عروسکی (دستکشی) ساخته شده است و قابلیت اجرا در فضاهای باز و حتی مینی‌بوس و خودروهای کوچک را دارد.
گفتنی است این نمایش در روزهای 13 و 14 آذر در استان بوشهر، 16 تا 18 آذر در استان خوزستان و از 21 تا 24 آذر در استان تهران همراه با واحد سیار روستایی برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد.