کد خبر: 232852
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
بازدید 2487
اعضا سبک زندگی ایرانی اسلامی را به تصویر کشیدند

کارگاه های نقاشی با حضور ۹۴ عضو فعال از مراکز استان تهران در اردوگاه دلگشا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کانون استان تهران کارگاه های نقاشی با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی با حضور 94 عضو فعال از مراکز استان تهران در اردوگاه دلگشا برگزار شد. این کارگاه ها پس از مراسم به اهتزاز در آوردن پرچم و قرائت منشور اخلاقی اردوگاه انجام شد و اعضا در آن با کشیدن نقاشی های متری تلاش کردند نشانه هایی از زندگی ایرانی اسلامی را به تصویر بکشند.

آداب و رسوم مکان های مذهبی و مساجد، جشن ها و میهمانی ها و معماری فضاهای شهری که با فرهنگ و مذهب ایرانیان پیوند عمیقی دارد، بخشی از موضوعات اعضا برای نقاشی در این کارگاه ها بود. اعضا که در زیر مجموعه سبک زندگی ایرانی اسلامی، نماز جماعت، بازار، پوشش مسلمانان، مراسم حنابندان، عبور و مرور در شهر، آداب غذا خوردن و دیگر عادات زندگی مردم را برای نقاشی انتخاب کرده بودند، حاصل کار خود را در سالن اجتماعات اردوگاه در معرض دید دوستانشان قرار می دهند و جنگ های شبانه نیز فضای خوبی برای نمایش این آثار است.

منیژه حاتمیان مربی هنری حاضر در اردوگاه علاوه بر ابراز رضایت از تلاش و نتیجه زحمات اعضا برتر این کارگاه گفت: در این کارگاه ها اعضا توانستند مصداق های خوبی برای موضوع کلی سبک زندگی ایرانی اسلامی بیابند و از این کلیت مفاهیم متفاوتی را به دست بیاورند و به خوبی منتقل کنند. او آثار خلق شده را فراتر از میزان تصور خود دانست و اظهار امیدواری کرد این مفاهیم در ذهن اعضا تاثیرات مهم و مثبتی به جا می گذارد.

گلنوش شیخ اقرا دیگر مربی حاضر در اردوگاه نیز مهمترین تاثیر حضور اعضا در فعالیت نقاشی گروهی را ایجاد همدلی و همراهی میان آنها دانست. او همچنین ادامه داد اعضا به خوبی مسئولیت پذیری کنار یکدیگر را تجربه می کنند و سعی دارند مشکلات و نواقص کار را با مشارکت رفع کنند. روحیه حضور در کار گروهی در اعضا بسیار قدرتمند است و همین باعث می شود از فعالیت ها لذت ببرند و علاوه بر سرگرم شدن نکات تازه را نیز کشف کنند.

کارگاه های هنری نقاشی صبح روز یکشنبه 93/6/9 تشکیل شد و بعدازظهر این روز اعضا در ساحل دریای خزر، ساخت مجسمه های شنی و نقاشی روی ماسه را تجربه خواهند کرد.