کد خبر: 233361
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
بازدید 2899
"من هم هنرمندم"

نمایشگاهی از آثار هنری اعضای نوجوان مرکز فرهنگی هنری شهر قدس در نگارخانه آفتاب مجتمع آفرینشهای فرهنگی هنری حجاب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران نمایشگاه "من هم هنرمندم" عصر روز شنبه 93/6/8 با حضور پر شور نوجوانان مرکز فرهنگی شهر قدس افتتاح شد.
در این نمایشگاه 38 اثر نقاشی از 17 عضو نوجوان دختر و پسر این مرکز با ابعاد 50×40 و بزرگتر، آثار تایپوگرافی و عکاسی، به همراه 25 اثر سفال در معرض دید عموم قرار گرفت.
تکنیک نقاشی های ارائه شده در نمایشگاه استفاده از اکرلیک، گواش و کلاژ بود و اعضا با توجه به موضوعات منحصر به فرد خود تلاش کرده بودند از زاویه دید شخصی شان به جهان نگاه کنند. همچنین استفاده از رنگ های شاد سبب شده بود، سکوت ظاهری نگارخانه با هیاهوی نقش و رنگ همراه شود.
زهرا عسگری؛ مربی هنری مرکز شهر قدس، نمایشگاه "من هم هنرمندم" را حاصل دو سال تلاش اعضا و مربیان دانست و ادامه داد: "این نمایشگاه برای نوجوانان هنرمند مرکز ما بسیار جذاب و پر شور بود و آنها با علاقه و اشتیاق در تمام مدت برگزاری نمایشگاه حضور داشتند و درخصوص کارها به بازدیدکنندگان توضیحات لازم را ارائه کردند.
عسگری برگزاری چنین نمایشگاه هایی را سبب ایجاد تحرک و پویایی میان اعضای کانون قلمداد کرد و چنین گفت: "توجه به فعالیت های نوجوانان یکی از مهم ترین نیازها در کانون است که می تواند نتایج بسیار مفیدی را در پی داشته باشد. این در حالی است که در برخی از مراکز تمرکز و توجه اصلی بر کودکان است و به همین دلیل پس از دوران کودکی اعضا تا حدی بلاتکلیف می شوند. در صورتی که می توان با ایجاد بسترهای مناسب آنها را به بهترین شکل در این دوره سنی مهم همراهی کرد."
او همچنین از هماهنگی و همراهی همکاران فرهنگی و هنری برای برپایی این نمایشگاه گفت و در این خصوص از زهرا نوری؛ مربی مسئول و زهرا کردیلو؛ مربی فرهنگی مرکز تشکر کرد و افزود: "همکاری مربیان فرهنگی و هنری جریانی پویا و پر نشاط را در کتابخانه ایجاد می کند و باعث می شود مربیان با شادی و احترام بیشتری در کنار هم از فعالیت هایشان لذت ببرند."
لازم به ذکر است که جلسه نقد و بررسی طرح "من هم هنرمندم" نیز روز یکشنبه 93/6/9 از ساعت 10 تا 13:30 برگزار شد و میهمانانی همچون جلال الدین اکرمی، ناهید چاره دار، علی گلدوزیان، محمدرضا کریمی صارمی و کارشناسان فرهنگی و هنری استان به همراه اعضا در آن حضور یافتند. این جلسه در نگارخانه آفتاب برگزار شد.
میهمانان این جلسه ابتدا از نمایشگاه دیدن کردند و اشتیاق شان را برای بازدید از مرکز فرهنگی هنری شهرقدس ابراز داشتند. سپس همگی در جلسه نقد و بررسی این طرح حضور یافتند.
اکرمی در این جلسه گفت: "قرار نیست تمام نوجوانان این نمایشگاه نقاش، عکاس یا سفالگر شوند اما بی شک با زیبایی شناسی و درک هنری بهتری که به دست آورده اند، دنیای زیباتری خواهند ساخت."
نمایشگاه "من هم هنرمندم" روز 93/6/16 به کار خود پایان داد اما اعضای هنرمند این مرکز همچنان فعالیت های ارزشمند هنری شان را در مرکز فرهنگی هنری شهر قدس ادامه خواهند داد.