شطرنج بازان استان تهران با استاد رقابت کردند

طی برگزاری دو مسابقه شطرنج سیمولتانه 84 عضو از کلاس های شطرنج استان تهران در روزهای 16 و 22 شهریور با استاد خود محمدنقی ابراهیم زاده رقابت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران اولین روز این مسابقه در روز 16 شهریور به اعضای کلاس های شطرنج نگارخانه آفرینش مجموعه حجاب اختصاص داشت و در روز دوم این مسابقه، اعضایی از کلاس های شطرنج سایر مراکز استان با هم به رقابت پرداختند.
در حال حاضر 40 کلاس شطرنج در 12 مرکز استان برگزار می شود و در پایان تابستان در تمامی این کلاس ها مسابقه قهرمانی برگزار و به همه اعضا مدال اهدا شده است.
اعضا کارنامه های پایان ترم خویش را نیز دریافت کرده اند و برگزیدگان طبق مقررات شطرنج سیمولتانه، با استاد این ورزش فکری محمدنقی ابراهیم زاده؛ مسئول کمیته آموزش و پژوهش و استعدادیابی فدراسیون و مربی بین المللی شطرنج مسابقه دادند.
لازم به ذکر است در مقررات بازی همزمان(سیمولتانه)، بازیکن قهرمان استاد نامیده می شود و شطرنج بازانی که در برابر او بازی می کنند"بازیکن" نامیده می شوند. هر بازیکن پای یک میز شطرنج منتظر استاد می نشیند و پس از حرکت استاد اجازه دارد به سرعت حرکت بعدی را انجام دهد یا صبر کند و زمانی که استاد به همه میزها سر زد و دوباره بازگشت، حرکت بعدی را در حضور او انجام دهد.
این مسابقه ها بیش از سه ساعت به طول انجامید و در پایان در میان شرکت کنندگان 5 تا 16 سال برگزیدگان بدین شرح معرفی شدند، جوایز خود را دریافت کردند.
اسامی برگزیدگان روز 93/6/16 :
از کارگاه های هنری مرکز آفرینش های فرهنگی هنری حجاب: امیرهمایون گراوند- آوا ایجادی- مسدوره محمدی- درسا درویش خواه- امیرحسین عطائیان- سینا پسران
اسامی برگزیدگان روز 93/6/22 :
مانی کرمی از مرکز فرهنگی هنری شماره 30 - آرمان رضوانی از مرکز فرهنگی هنری شماره 37 - بهنام ساعی از مرکز فرهنگی هنری شماره 20 - محمدامین قیامه از مرکز آفرینش های فرهنگی هنری حجاب - محیا بهداد وندیراد از مرکز فرهنگی هنری شماره 21 - امیر احمدی از مرکز فرهنگی هنری شماره 30                   
همچنین از هفت شرکت کننده نیز تقدیر به عمل آمد:
اسامی تقدیرشدگان: ساغر دهقان نژاد، یزدان زینال زاده، آرمان صالحی، شایان رستمی، حنانه جوادی، مهدیار میان آبادی و فراز کیانوش
در پایان فرم های نظرسنجی توسط خانواده هایی که به تماشای مسابقه آمده بودند، تکمیل شد تا از نظرات و پیشنهادات و انتقادات آنها در جهت ارتقای سطح کیفی کلاسهای شطرنج در استان استفاده شود.