« دانه معنی جوانه زد »

هفدهمین جشنواره قصه‌گویی استان تهران با حضور پنجاه قصه‌گو از مراکز آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران صبح اولین روز از جشنواره قصه‌گویی استان تهران با قصه‌گویی 14 نفر از مسئولین و مربیان مراکز استان تهران همراه بوده‌است. فاطمه روحی رحیم، مهتاب شهیدی، فهیمه بنای موحد، فاطمه محمودی، مهدیه شرفی، معصومه جعفری، فروغ جمعی، محمد علیپور، حسنا خاطرمحمدی، فاطمه گلچین، صدیقه سیری، مژگان دلپذیر و ... مربیان قصه‌گوی این بخش بوده‌اند.
داوری این جشنواره را منیژه پورقبادی همکار بازنشسته استان تهران به همراه فریبا حبیبی کارشناس مسئول فرهنگی و کوروش وفاداری همکار سابق قصه‌گوی بین‌المللی به عهده دارند که با دقت و توجه تک تک قصه‌ها را می‌شنوند و نظرات خود را مکتوب می‌کنند.
هفدهمین جشنواره قصه‌گویی استان تهران در دو نوبت صبح و بعدازظهر روزهای 27 و 28 مهر ماه برگزار می شود و برگزیدگان در آیین پایانی صبح روز 29 مهر معرفی خواهند شد.
در حاشیه این جشنواره شش قصه‌گو و نیز با زبان اشاره به قصه‌‌گویی خواهند پرداخت که این آثار تنها در حوزه معاونت فرهنگی مورد داوری قرار خواهند گرفت.
بخشی از جشنواره هفدهم قصه‌گویی نیز به برگزاری دو کارگاه آموزشی اختصاص دارد. کارگاه اول که در روز یکشنبه 27 مهر و از ساعت 15 تا 17:30 برپا می‌شود، از حضور استاد یدالله عباسی با مبحث «نمایش قصه‌گویی» بهره خواهد برد. در کارگاه دوم، بعدازظهر روز 28 مهر نیز «مبانی نظری هنر نقالی» از دیدگاه دکتر سهیلا نجم پیگیری خواهد شد. این مبحث در ادامه کارگاه عملی حاج سیدمصطفی سعیدی است که چندی پیش با حضور مربیان علاقمند به هنر نقالی برگزار شده‌ بود.