کد خبر: 235561
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
بازدید 1377
هفته ملی کودک به ایستگاه شورای فرهنگی استان تهران رسید

سیزدهمین جلسه شورای فرهنگی استان تهران، بررسی فعالیت‌های استان در هفته ملی کودک را در دستور کار داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران سیزدهمین جلسه شورای فرهنگی استان با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی، کارشناسان و نمایندگانی از مسئولین و مربیان مراکز برگزار شد و اعضا در آن به بررسی برنامه‌های استان در هفته ملی کودک پرداختند.
سودابه فلاحیان؛ معاون فرهنگی استان ضمن تشکر از تلاش همه همکاران، اختصاص بخشی از جلسه را به نقد برنامه‌ها بسیار مهم دانست تا گام‌های بعدی در حرکت‌های پیش رو، آگاهانه‌تر برداشته شود.
سیده نسرین سجادیان؛ کارشناس فرهنگی استان و مسئول اجرایی این برنامه طی ارائه گزارشی کامل از برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک، از افزایش تعداد شرکت‌کنندگان کودک از فعالیت‌های مجموعه حجاب و مراکز استان در سال 93 خبر داد و غرفه‌های علمی و هنری را دارای بیشترین آمار بازدید اعلام کرد.
او بر اساس نظرسنجی‌ها فعالیت‌های زیست، سفال و پژوهش را جذاب‌ترین فعالیت‌ها برای مخاطبان دانست و گفت: "برطبق فرم‌های نظرسنجی گزینه تعامل مناسب مجریان غرفه‌ها با بازدیدکنندگان، بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داده‌است."
وی از مشارکت حدود 150 نفر از همکاران در 10 روز پیوسته، تشکر کرد و ویژه برنامه‌های روز جهانی کودک، قطار کودکی، نشست مدیرعامل با نوجوانان فعال مراکز، خیابان کودکی و حضور اعضا در شورای شهر تهران را جزء مهم‌ترین عناوین فعالیت‌ها در این هفته برشمرد.
سجادیان حضور خبرنگاران نوجوان را در کنار غرفه‌ روابط عمومی نیز ایده‌ای تازه و قابل توجه دانست.
در ادامه گفتگو و بحث درخصوص جزئیات برنامه‌ها در دستور کار شورا قرار گرفت. صدیقه اطهری؛ کارشناس فرهنگی استان در این بخش گفت: "با توجه به گستردگی کار در هفته ملی کودک می‌بایست توجه و تمرکز استان بر مراکز بیشتر شود. در ضمن فراموش نکنیم که بچه‌ها در این روز می‌بایست شاد و آزاد باشند. قواعد دست و پاگیری که بیشتر خوشایند بزرگسالان است، آنها را خسته می‌کند."
زهرا بهرامی؛ مسئول موزه کودک پلان آخر این هفته را بسیار خوب توصیف کرد و برگزاری جشن با حضور همه همکاران در روز 23 مهر را حرکتی قابل تحسین دانست."
سودابه فلاحیان نیز در ادامه تیم کاری استان تهران را گروهی قوی و کارآمد دانست که هرگز اجازه نمی‌دهند فعالیت‌های مربوط به بچه‌ها روی زمین بماند.
مهدی محمدیان؛ کارشناس قصه‌گویی و سرود استان نیز از حسن خلق سیده نسرین سجادیان که با صبوری و دقت همه امور مربوطه را پیگیری کرده‌است، تشکر نمود و پیشنهاد تاسیس دبیرخانه دائمی هفته ملی کودک را نیز مطرح کرد.
مهتاب شهیدی؛ مربی مسئول مرکز شماره 9 استان نیز از علاقمندی همکاران به حضور در نشست‌های جنبی هفته ملی کودک گفت که به دلیل حجم کارها میسر نشده‌ بود.
سعیده عزیزیان؛ مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری فراگیر شماره 20 استان هم به نقد برنامه‌ قطار کودکی پرداخت و عنوان کرد: "اعضای مراکز استان در کنار بچه‌های مدارس حاضر در برنامه به خوبی دیده نشدند."
بهناز صفایی؛ کارشناس فرهنگی استان از حضور بچه‌ها در شورای شهر تهران گفت و پیشنهاد کرد: "بچه‌ها در برنامه‌هایی شرکت کنند که جایگاه مناسبی برای حضورشان طراحی شده باشد."
کبرا بابایی؛ کارشناس روابط عمومی استان نیز در پایان از همکاران مراکز خواست اعضای فعال و علاقمند به حرفه خبرنگاری را برای عضویت در کانون خبرنگاران نوجوان به روابط عمومی استان معرفی کنند.
در ادامه جلسه مدیرکل استان با اعلام خبر تفکیک مدیریت استان تهران از مجموعه آفرینش‌های فرهنگی هنری حجاب، این تغییر را سبب خیر و رخ دادن اتفاق‌های خوشایند برای همکاران استان تهران دانست و تصریح کرد: "در سال‌های گذشته و ماه‌های اخیر بخش قابل توجهی از توان و تمرکز و اعتبارات تیم مدیریت استان تهران به مجموعه آفرینش‌های حجاب معطوف شده‌است. در صورتی که این امکانات می‌توانست به خدمت مراکز استان در آید که در حال حاضر دچار مشکلات و فرسودگی هستند. این جابجایی تجهیزات، نیروی انسانی و امکانات را به سوی مراکز استان روانه می‌کند و این اتفاق خوبی است."
علی گنج‌کریمی ادامه داد: "همکاران استان تهران این شایستگی را دارند که در فضایی مناسب و مستقل فعالیت کنند و این امکان دست یافتنی است."
مشاور مدیرعامل در ادامه گفت: "همه مجموعه استان تهران تا زمانی که به جایگاه مناسب اداری خود دسترسی پیدا کنند، محکم و فعال به انجام کارهای خود در مجموعه حجاب ادامه خواهند داد." او همچنین اعلام کرد: "نظرات کارشناسی استان تهران بر فعالیت‌های کارگاه‌های هنری و مرکز فرهنگی هنری شماره 43 همچنان مترتب خواهد بود."
جلسه شورای فرهنگی استان روز 5 آبان از ساعت 9 تا 12 به طول انجامید و بررسی جشنواره قصه‌گویی، مشاعره و سایر فعالیت‌های استان به جلسه بعد موکول شد.